رییس سازمان انرژی‎های تجدیدپذیر کشور:

اشتغال نیروگاه‌های تجدید پذیر تا پایان دولت به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد

رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر کشور با اشاره به ظرفیت بالای نیروگاه‌های تجدید پذیر، گفت: تاکنون 44 هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر در سطح کشور ایجاد شده است.

به گزارش یزدی نیوز«سیدمحمد صادق زاده» در مراسم افتتاح پست ۴۰۰.۶۳ کیلوولتی شهید سامعی یزد، با بیان این‌که توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، اظهار کرد: ضریب ظرفیت نیروگاه های تجدید پذیر در کشور، حدود ۷۳ درصد است.

 
وی با بیان این‌که اقلیم خشک و کویری یزد انطباق خوبی با انرژی‌های تجدید پذیر دارد، افزود: نیروگاه‌های تجدید پذیر مصرف آب ندارند و می توانند اشتغال زایی بالایی داشته باشد.
 
رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر کشور در ادامه گفت: تاکنون ۴۴ هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر در سطح کشور ایجاد شده است.
 
این مقام مسئول، تصریح کرد: ما امیدواریم بتوانیم تا پایان دولت ظرفیت اشتغال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را به ۳۰۰ هزار نفر افزایش دهیم.
 
معاون وزیر نیرو، خاطرنشان کرد: در سال گذشته سرمایه گذاری‌های خارجی خوبی انجام شده که بستر مناسبی برای ورود تکنولوژی‌های جدید به داخل کشور ایجاد کرده است.
 
وی در پایان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های بومی در توسعه کشور، گفت: تاکنون پنج خط صفحات خورشیدی در سطح کشور راه‌اندازی شده است.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..