مدیرعامل شرکت گاز یزد خبر داد؛

بهره‌مندی ۸۵ درصد روستاهای یزد از نعمت گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از انتقال گاز به تمام شهرها و 85 درصد از روستاهای استان یزد خبر داد .

به گزارش یزدی نیوز«علی اکبر میدانشاهی» در جریان دیدار با آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به این‌که تمام شهرهای استان یزد تحت پوشش شبکه گاز شهری قرار گرفته‌اند اظهار کرد: علاوه بر گازرسانی به تمام شهرهای استان، ۸۵ درصد روستاهای یزد هم از این نعمت برخوردار هستند .

 
وی با اشاره این‌که روستاهای بالای ۲۰ خانوار مشمول گازرسانی می‌شوند،‌افزود: در تلاش هستیم که در راستای تکمیل شبکه گاز به روستاها هم اقدامات لازم صورت پذیرد و همه مردم از گاز بهره‌مند شوند .
 
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد تصریح کرد: برنامه‌ریزی شرکت گاز در حال حاضر این است که تمام صنایع استان یزد سوختشان را از گاز تامین کنیم و به این صورت مشکلاتی که در زمینه سوخت برای آنها وجود دارد برطرف شود .
 
میدانشاهی با تاکید بر این‌که استفاده از گازطبیعی به جای سایر سوخت‌ها میزان آلایندگی را تا حد بسیار زیادی کم می‌کند خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی کارخانه‌ها به واسطه تغییر مصرف سوخت از سوخت‌های نفتی و فسیلی به گاز سبب کاهش خسارت‌هایی می‌شود که الان محیط زیست با آن روبرو است .
 
این مقام مسئول یکی دیگر از منافع این اقدام را کاهش هزینه‌ها و در نتیجه افزایش سود کارخانه‌ها دانست و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که مصرف کارخانه‌ها از گازوئیل به گاز تغییر کند و زمینه بهبود هوای استان را فراهم کنیم .
 
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به این‌که در برخی نقاط هنوز خدمات گاز انجام نشده بیان کرد: در برخی نقاط دیگر که گازرسانی صورت گرفته بعضی از صنایع و کارخانه‌ها خودشان اقدام به تغییر سوخت از گازوئیل به گاز نمی‌کنند .
 
میدانشاهی ادامه داد: عدم استقبال این صنایع در حالی رخ می‌دهد که هم گازوئیل از گاز گران‌تر است و هم بسیاری از صنایع قبض گاز خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند و حالت نسیه گاز می‌گیرند ولی به هر حال همچنان سیستم آنها گازی نشده است .
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما تمام تلاشمان را بر این گذاشتیم که یک مشوقی برای این موضوع گذاشته باشیم و الان به ازای هر یک تومانی که صنایع پرداخت کنند ما ۱۰۰ تومان هزینه می‌کنیم ولی باز هم برخی تمایلی به استقبال از این سیستم ندارند .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..