معاون استاندار یزد:

دولت باید برای توسعه اقتصادی جاده صاف‌کن بخش خصوصی باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به ضرورت واگذاری امور به مردم و بخش خصوصی،‌گفت: دولت باید از اقتصاد تا امنیت را به مردم واگذار کند و خود فقط نقش جاده صاف کن، قانونگذار شفاف و مبارزه کننده با رانت باشد.

به گزارش یزدی نیوز«علی زینی‌وند» در نشست خبری با بیان این‌که فعالیت خبرنگاران از چند جهت قابل توجه است،‌اظهار کرد: کار خبری،‌ فعالیتی سخت و پیچیده است که فقط افرادی با تعهد کاری بالا از عهده آن بر می‌آیند.

 
وی با اشاره به ضرورت استقبال از انتقاد رسانه‌های حرفه‌ای،‌افزود:‌ اگر رسانه‌ها نباشند هیچ پویایی و اتفاقی انجام نمی‌شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در ادامه با اشاره به نقش رسانه در روند توسعه کشور،‌ گفت:‌ مدیران هوشمند قدر رسانه‌ها را می‌دانند و از ظرفیت آنها استفاده می‌کنند.
 
زینی‌وند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که استان یزد از جمله استان‌های برتر کشور در حوزه اقتصادی است،‌ تصریح کرد:‌ تنوع معدنی بالا،‌ کسب عنوان اول در تولید سنگ آهن کشور و کسب عنوان اول در تولید انواع کاشی و سرامیک را از جمله ظرفیت‌های برتر استان یزد در حوزه اقتصادی است.
 
این مقام مسئول با اشاره به فعالیت ۳۵۰۰ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال در استان یزد،‌ اظهار کرد: استان یزد یک و دو دهم جمعیت کشور را در خود جای داده و بیش از یک و چهاردهم تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.
 
وی در ادامه توسعه کشور را مستلزم حضور و مشارکت پرشور بخش خصوصی دانست و بیان کرد:‌ دولت باید از اقتصاد تا امنیت را به مردم واگذار کند و خود فقط نقش جاده صاف کن، قانونگذار شفاف و مبارزه کننده با رانت باشد.
 
معاون استاندار یزد در پاسخ به سوال خبرنگاران با بیان این‌که بازار طلا با محوریت سکه کم رونق نیست و بیشتر به بحث خرید متمرکز شده است، خاطرنشان کرد:‌ تحولات ارزی کشور در چند ماه گذشته ناشی از برخی از مسائل سیاسی است.
 
زینی‌وند با اشاره به افزایش صادرات در سه ماه نخست امسال،‌گفت:‌ عمده واردات کشور در سال جاری به خرید ماشین آلات مواد اولیه اختصاص یافته است.
 
وی در ادامه با بیان این‌که ساماندهی تحولات ارزی به اعتماد مردم نیاز دارد،‌ افزود: متأسفانه گروهی به علت کم عقلی با شلیک به اعتماد مردم مشکلات اقتصادی کشور را چند برابر کردند.
 
این مقام مسئول تهدید ترامپ را شلیک‌های دیگر به اعتماد مردم نسبت به وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت:‌ ایران هنوز وارد تحریم ها نشده است و این بیانگر شیطنت گروهی است که قصد دارند با تخریب اعتماد ملی شرایط اقتصادی کشور را نابسامان کنند.
 
زینی‌وند در پایان تأکید کرد:‌ عدم شفافیت و تعدد غیرضرور قوانین، تغییر بیش از ۷۰ درصدی نمایندگان مجلس در هر دوره، اعمال ‌سلیقه در اجرای قوانین، حجم عظیم حقوق بگیران دولتی،‌نظام اداری غلط و کنار گذاشتن بخش خصوصی از جمله مشکلات جدی دولت است و تا زمانی که این مسائل برطرف نشوند کشور آن طور که باید و شاید پیشرفت نخواهد کرد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..