کم‌ترین هدر رفت آب کشور در یزد

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفا یزد گفت: کل آب به حساب نیامده آبفای یزد، 16 درصد است که این میزان از جمله کم‌ترین مقادیر هدررفت آب در کشور است.

به گزارش یزدی نیوز«سیاوش پاکدل» اظهار کرد: کمبود منابع آب زیرزمینی، بحران‌های ناشی از خشکسالی شدید و پی‌درپی، کاهش شدید کیفیت و کمیت منابع آب زیرزمینی و غیره از دلایل  توجه آبفا یزد به بحث مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد  در دهه اخیر است.

 
وی خاطرنشان کرد: آبفای یزد برای جلوگیری از هدرروی آب، اقدام موثری از قبیل اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده، زون بندی و مدیریت فشار در شبکه، نشت یابی در شبکه‌های توزیع، نصب شیرهای کنترلی از قبیل شیرهای فشارشکن و گلوب، تست تمامی کنتورهای نو خریداری شده انجام داده که موجب شده میزان هدر رفت آب در شبکه توزیع به حدود ۹.۵ درصد کاهش یابد.
 
به گفته پاکدل، کل آب به حساب نیامده شرکت شامل هدر رفت واقعی و ظاهری در سال ۹۶ به میزان ۱۶ درصد شود که در شمار رتبه‌های برتر کشوری است.
 
وی با اشاره به اهمیت بحث مدیریت مصرف آب در زمینه کاهش هدر رفت، افزود: آبفای یزد به عنوان یکی از اولین شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور از سال ۸۵ تاکنون نسبت به نصب سایه‌بان کولر و ادوات و شیرآلات کاهنده مصرف شامل شیرهای الکترونیکی، شیرالات اهرمی، سردوش کاهنده مصرف، فلاش تانک‌های کم مصرف، شیرهای پدالی به صورت مداوم در مدارس مساجد، ادارات، دستگاه‌ها، بیمارستان‌ها مراکز عمومی و آموزشی اقدام کرده است. 
 
مدیر دفتر مدیریت مصرف یکی دیگر از راه‌کارهای اساسی در راستای کاهش هدررفت را مدیریت مصرف توسط شهروندان نام برد و اظهار کرد: شهروندان باید با باور به کمبود آب و اثر بخش بودن هرگونه اقدامات توسط آن‌ها در زمینه مدیریت مصرف از جمله جلوگیری از مصرف‌های غیر ضروری، استفاده از لوازم کاهنده مصرف‌، نصب سایبان روی کولر آبی و غیره این شرکت را در راستای کاهش هر چه بیش تر هدررفت آب و تامین پایدار اب شرب و بهداشت یاری کنند.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..