دبیرخانه فعال قرآنی در استان یزد تشکیل شود

استاندار یزد با اشاره به لزوم تشکیل دبیرخانه فعال قرآنی در استان یزد گفت: خروجی فعالیت‌هایمان در کشور باید جامعه قرآنی و اخلاقی باشد.

به گزارش یزدی نیوزمحمود زمانی قمی در نشست صمیمی استاندار با جامعه قرآنی استان یزد که با حضور مسئولان و مدیران مؤسسات قرآنی در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اینکه اگر مؤسسات قرآنی دنبال اخذ مجوز از دستگاه‌های دولتی هستند، حق معطل کردن آنها را نداریم اظهار داشت: همانطور که در زمینه کارآفرینی به دولتی‌ها تأکید کردم که تسهیل گر باشند، در این زمینه‌ها هم باید کار مردم را راه انداخته و نسبت به کارهای مردم دغدغه مند باشند.

 
استاندار یزد خاطرنشان کرد: هر چه مؤسسات بیشتر معرفی شود علاقه و جذابیت برای تقویت این مؤسسات و تکرار آنها را زمینه سازی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه حضور مدیران در فضای فرهنگی قرآن بسیار نکته جالبی است و به عنوان افرادی که رفتارمان بر جامعه تأثیرگذار است مسئولیت سنگینی بر عهده داریم افزود: باید در حوزه مرتبط استانداری راه حلی بیابد که تعریفی شدنی از حضور فعال تر مدیران در برنامه‌های قرآنی انجام گیرد.
 
زمانی قمی با تأکید بر اینکه دبیرخانه فعال قرآنی در یزد تشکیل شود گفت: با تشکیل این دبیرخانه می‌توان تمام برنامه‌های قرآنی را ساماندهی و برای فعالیت‌هایشان برنامه ریزی کرد.
 
استاندار یزد با اشاره به اینکه در کنار ترویج قرآن باید به قرآن ناطق یعنی سیره اهل بیت بویژه حضرت علی (ع) توجه شود اظهار داشت: ما باید سیره و زندگانی حضرت علی (ع) به عنوان یک حاکم عادل و عالم در مدیریت‌های خود به کار بگیریم و یکی از بارزترین ویژگی ایشان اخلاق مداری در تمام مراحل و شرایط زندگانیشان بود.
 
وی عنوان کرد: خروجی فعالیت‌ها و تلاشیمان در کشور باید جامعه اخلاقی و قرآنی و نتیجه فعالیت‌هایمان نیز به سمت و سوی آن باشد.
 
زمانی قمی در ادامه با اشاره به شرایط حساس کشور گفت: استبداد جهانی و زورگویان عالم به دنبال تهدید و صدمه رساندن به انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و هیچ کس تردیدی در این زمینه نمی‌تواند به خود راه دهد به خود راه دهد.
 
استاندار یزد اظهار داشت: شروع جنگ اقتصادی را می‌بینیم که در ادامه هم شاید سخت تر باشد و زمان یاری کسانی است که دل در گرو انقلاب دارند.
 
۱۸۰۰ نفر در طرح اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در یزد ثبت نام کردند
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان از ثبت نام قریب به ۱۸۰۰ نفر در طرح اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در یزد خبر داد.
 
حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی به دو مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد که طرح ملی است اشاره کرد و اظهار داشت: یکی بحث اعطای مدرک تخصصی و رسمی حافظان قرآن کریم از دیپلم تا دکتری است که در این مدت ۱۷۵۰ نفر در این طرح شرکت کردند.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد زیادی از افرادی که در طرح اعطای مدارک تخصصی و رسمی حافظان قرآن کریم ثبت نام کردند گواهی نامه‌هایی در حد لیسانس و فوق لیسانس صادر شده است.
 
وی ادامه داد: دیگر مسئولیت سازمان تبلیغات استقرار دبیرخانه رسیدگی به امور مؤسسات قرآن و عترت است که کارها و فعالیت‌های مؤسسات را پیگیری می‌کنند.
 
حسینی کوهستانی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد تنها سازمانی در کشور است که بودجه و اعتبارات اختصاص یافته را به مؤسسات و اتحادیه‌های قرآنی واگذار کرده است بیان کرد: اگر بودجه‌هایی که به مؤسسات قرآنی اختصاص یافته به خودشان واگذار شود بدون شک می‌توانند فعالیت‌های قرآنی را به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی و نتیجه گرفت.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد نیز بودجه‌های قرآنی را به اتحادیه‌ها و مؤسسات قرآنی واگذار کند تا مشخص باشد که چه مقدار اعتبار به این مؤسسات اختصاص یافته است که بتوانند فعالیت‌هایشان را برنامه ریزی کنند.
 
وی در پایان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یزد از فعالیت‌های قرآنی در استان حمایت می‌کند گفت: ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد تحول همه جانبه در حوزه قرآنی در استان و حضور و فعالیت مسئولان باشیم.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..