حرفه‌های نو و جدید به مددجویان زندان‌های یزد آموزش داده می‌شود

مدیرکل زندان‌های مرکزی استان یزد با بیان اینکه حرفه‌های نو و جدید به مددجویان زندان‌های یزد آموزش داده می‌شود گفت: ایجاد اشتغال برای مددجویان زندان‌ها سبب عدم تکرار جرم می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزرضا ذوالفعلی نژاد در دومین نشست کارگروه اشتغال و حرفه آموزی اداره کل زندان‌های استان یزد با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد از زندانیان از یک شغل نسبتاً پایدار برخوردار نیستند اظهار داشت: اگر این ناپایداری ادامه داشته باشد سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی و یکسری مسائل و مشکلات در جامعه می‌شود.

 
مدیرکل زندان‌های مرکزی استان یزد گفت: با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار که به نوعی تضمین کننده حل مشکلات زندگی و اجتماعی است افراد است، باید در حرفه آموزی و اشتغال خلاقیت داشت.
 
وی با بیان اینکه تلاش داریم که مددجویان زندان‌های یزد حرفه‌های جدید و نو بیاموزند تصریح کرد: در برنامه ریزی‌های خود در این زمینه باید به شکلی عمل کنیم که مددجو پس از یادگیری کامل حرفه مد نظر و پس از آزادی بتواند در این عرصه به فعالیت و کسب روزی حلال روی آورد.
 
ذوالفعلی نژاد با تأکید بر اینکه اشتغال مولد و کسب درآمد برای مددجو از دیگر اهداف ما از توسعه اشتغال در زندان‌ها است افزود: بدون شک توسعه اشتغال بین مددجویان سبب ایجاد آرامش در زندان‌ها و عدم تکرار جرم توسط مددجویان پس از آزادی می‌شود.
 
مدیرکل زندان‌های مرکزی استان یزد خاطرنشان کرد: اشتغال، حرفه آموزی و آموزش‌های اعتقادی از مهمترین رکن در اصلاح و تربیت زندانیان است.
 
وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای مددجویان پس از آزادی آنها از زندان می‌تواند پیامدهای مثبت بسیاری در پی داشته باشد که از مهمترین این پیامدها، عدم بازگشت مددجو به سمت جرم و بازگشت آن به زندان است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..