معاون استاندار یزد:

خطر فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی افزایش یافته است

معاون استاندار یزد با اشاره به اینکه بیشتر از زمان‌های دیگر در معرض فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی هستیم، گفت: خطر این فرقه‌ها به واسطه نوع فعالیت آنها افزایش یافته است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در نشست اعضای بنیاد فرهنگی مهدویت استان یزد با اشاره به اینکه متاسفانه درجه اعتماد عمومی به ساختارهای سیاسی، دولتی و مذهبی کاهش یافته است، اظهار داشت: در چنین شرایطی خطر فرقه‌ها و نحله های انحرافی افزایش یافته است.‌

 
وی با بیان اینکه در چنین شرایطی ضرورت فعالیت بنیادهایی نظیر بنیاد مهدویت دو چندان می‌شود، افزود: گرچه این بنیاد در استان یزد مشکلاتی داشته اما برنامه های آن به درستی پیش رفته و شاهد اجرای برنامه های اثرگذاری از سوی این بنیاد بوده ایم.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد: امروز در مقایسه با سال‌های گذشته توجه مدیران نسبت به مسائل مهدویت بیشتر است و بخشی از آن هم به اراده بزرگان استان یزد نسبت به مسئله مهدویت و حساسیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، باز می‌گردد.
 
طالبی تصریح کرد: اگر نظر و دیدگاه در بین علمای ارشد استان وجود داشته باشد که به صورت جدی بحث مقابله با انحرافات مورد توجه خود قرار دهند و از اندیشه ناب که یکی از آنها بحث مهدویت است، صیانت کنند به راحتی می‌توانیم در دستگاه‌های اجرایی استان، هر آنچه که مدنظرمان در یزد باشد پیش ببریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه امروزه جامعه با برخی از انحرافات در بخش‌های مختلف روبرو است، عنوان کرد: یکی از راه‌حل‌ها، شجاعت در مقابل انحرافات است که از جانب مسئولان دینی و مذهبی بیان شود و جامعه احساس کند که انحراف است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه بسیاری از مذهبی‌ها و صاحبان تریبون در مقابله با این مسائل روحیه محافظه کاری دارند، اظهار داشت: با توجه به افزایش خطری که این فرقه‌ها در این دوره بیشتر از سایر ادوار دارند، نباید به این شیوه رفتار شود.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..