معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

در فرآیند دریافت مجوزها و تقویت جایگاه سرمایه گذاران پروژه پتروشیمی خاتم بازنگری شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در جلسه بررسی وضعیت پروژه پتروشیمی شهرستان خاتم بر بازنگری در فرآیند دریافت مجوزها و تقویت جایگاه سرمایه گذاران با هدف حل مشکلات این پروژه تاکید کرد و پیگیری هر چه سریع تر موضوع از دستگاه های مربوطه را خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوزنشست هم اندیشی و بررسی مشکلات راه اندازی واحد پتروشیمی در شهرستان خاتم با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، فرماندار خاتم و مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرائی مربوطه برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در این جلسه پس از  مطرح شدن گزارش های مختلف از پیشینه پروژه پتروشیمی شهرستان خاتم و دلایل عدم اجرایی شدن موضوع در زمان گذشته، گفت: برای مشخص شدن وضعیت این  پروژه، فرآیند دریافت مجوزهای قبلی نیازمند بازنگری است و اگر در شرایط فعلی نیز نیاز به بررسی جدیدی وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد.
«علی زینی وند» با اعلام زمان یک ماهه به دستگاه های مربوطه در این زمینه، افزود: با محوریت فرمانداری شهرستان خاتم و اقدامات لازم از سوی سرمایه گذاران، وضعیت دریافت مجوزها و توجه به نگاه های کارشناسی صورت گرفته نسبت به تغییر برخی موارد وضعیت این پروژه به صورت شفاف گزارش داده و در جلسه ای استانی نسبت به آن تصمیم گیری نهایی خواهد شد.
زینی وند ادامه داد: اعلام نظر نسبت به عدم شرایط استقرار مکانی مناسب این پروژه نیز از سوی دستگاه های مربوطه اعلام شده و علاوه بر تغییر مکانی، شرایط زیست محیطی و تامین مناسب منابع آبی نیز قابل توجه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان گفت: تسهیل شرایط سرمایه گذاری یکی از اولویت های اقتصادی استان است اما شرایط محیط زیستی،آب و سایر موضوعات کارشناسی نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، نمی توان از این موارد به سادگی عبور کرد و لازم است در مسیر اصلاح شرایط و زمینه سازی برای سرعت بخشی به امور اقدام گردد.
گفتنی است در این جلسه سرمایه گذار، مدیران و نمایندگان دستگاه های مربوطه به اعلام نظرات و ارائه مستندات خود پرداختند و مشکلات پیش روی اجرایی شدن این پروژه مورد تبادل نظر و هم اندیشی قرار گرفت.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..