توسعه ۲۰۰ هکتاری کشت گل محمدی در خاتم

در حال حاضر ۲۰ هکتار از اراضی شهرستان خاتم زیر کشت گل محمدی است که پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان امسال به ۲۰۰ هکتار افزایش یابد.

به گزارش یزدی نیوزمدیر جهاد کشاورزی خاتم گفت: با توسعه و ترویج کاشت گل محمدی و گلابگیری، می توان مشکل بخشی از جوانان جویای کار منطقه را کاهش داد.

 آغاز افزود: گل محمدی یکی از گونه های مهم گیاهان دارویی است که قابلیت کاشت در منطقه را دارد و امسال مراسم سنتی و دیرین گل غلطان با استقبال خوب مردم و مسئولان در اردیبهشت ماه در شهرستان برگزار شد.
وی اشاره کرد : با وجود فارغ التحصیلان بیکار در شهرستان، اختصاص برخی گونه های گیاهان دارویی معطر مانند گل محمدی برای کشت انبوه می تواند در اقتصاد شهرستان نقش موثر داشته باشد و سبب اشتغالزایی و کاهش جمعیت بیکار در خاتم شود.
آغاز گفت : در حال حاضر به دلیل افزایش جمعیت و برای استفاده بهینه از اراضی کشاورزی، کشت گل محمدی به طور جدی در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم  گفت : در این زمینه در سال ۹۶ و سه ماهه نخست سال جاری، ۷۳ مورد مجوز احداث باغ گل محمدی به مساحت ۱۸۰ هکتار صادر شده و در این راستا جهاد کشاورزی با همت دولت به ازای کشت هر هکتار، ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره با باز پرداخت ۹ ساله به متقاضیان تخصیص داده است.
آغاز گفت  در حال حاضر ۲۰ هکتار از اراضی شهرستان خاتم زیر کشت گل محمدی است که پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان سال جاری به ۲۰۰ هکتار افزایش یابد.
وی افزود: در راستای ترویج گیاهان دارویی کم آبخواه، اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی خاتم اقدام به برگزاری دوره آموزشی کاشت، داشت و فرآوری گل محمدی کرده که این دوره مورد استقبال گسترده ۱۲۰ نفر از متقاضیان کشت گل محمدی قرار گرفت.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..