معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

کمیته ای برای رصد لحظه ای و نظارت دقیق بر بازار استان تشکیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌یزد در ستاد تنظیم بازار استان با تاکید بر ضرورت افزایش بازرسی‌ها و نظارت‌ها، دستور داد: کمیته ‌ای مستقل برای رصد لحظه ای، نظارت بر بازار ‌و ارائه گزارش دقیق به ستاد تنظیم بازار استان تشکیل شود.

به گزارش یزدی نیوزستاد تنظیم بازار استان به ریاست "‌علی زینی وند" ‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد و اعضای این ستاد در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست گفت: مردم منتظر عملکرد ستاد تنظیم بازار و نتایج ملموس بازرسی ها و نظارت ها بر بازار استان هستند.
"علی زینی وند" با بیان اینکه تاکید شخص رئیس جمهوری بر ایجاد اشتغال و نظارت جدی و دقیق بر تنظیم بازار است، ادامه داد:‌ در حال حاضر بحث تنظیم بازار در شرایط ویژه مطرح است و با دستورالعمل های معمولی کارها پیش نمی رود.
وی افزود: لازم است دستگاه های استان در این شرایط میدان دار باشند و مسائل نوسانات قیمت و تنظیم بازار را با توجه به دستورات مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مسئولان کشور در اولویت فعالیت ها قرار دهند.
زینی وند ‌ضمن دستور تشکیل کمیته ای مستقل برای رصد لحظه ای و نظارت بر بازار و ارائه گزارش دقیق به ستاد تنظیم بازار استان، خاطرنشان کرد: ‌این کمیته باید در مدت ٤٨ ساعت با رصد وضعیت بازار سایر استانها و تشدید نظارت ها، پیشنهادهای لازم و اجرایی را به ستاد تنظیم بازار استان ارائه دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با اشاره به ضرورت افزایش بازرسی ها و نظارت ها، ‌گفت: اگر در جایی پس از اخطارها و تذکرات، تکرار تخلف مشاهده شد نیازی به مجوز ستاد تنظیم ‌بازار استان نیست و لازم است با قاطعیت با متخلفان برخورد شود.
زینی وند در پایان سخنان خود درباره گشت های مشترک سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ‌استان، ‌بیان کرد: اولویت این گشت ها باید مبارزه و برخورد با احتکار، موارد مربوط به لاستیک و لوازم یدکی و خدمات خودرویی ‌و گزارش‌های رسیده مردمی باشد و کمبود نیروی انسانی نیز لازم است با آموزش تعدادی از کارکنان سایر دستگاههای اجرایی استان، جبران شود.
گفتنی است در این نشست گزارشی از وضعیت بازار استان و نوسانات قیمت ها از سوی "‌محمدرضا علمدار یزدی"رئیس سازمان ‌صنعت، ‌معدن و تجارت استان ارائه شد و در ادامه سایر اعضای ستاد تنظیم بازار نیز مطالبی را درباره حوزه های زیرمجموعه خود بیان کردند.
 
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..