سیستم آموزش از راه دور در دادگستری یزد راه‌اندازی شد

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: با بهره‌گیری از تکنولوژی ویدئو کنفرانس، سیستم آموزش از راه دور را راه‌اندازی شد.

به گزارش یزدی نیوز«حجت اسدی» در جمع رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان یزد، افزود: فنآوری‌های نوین، فرصت‌های بسیار ارزشمندی است که می‌توان به مدد بهره‌گیری از این دستاوردهای جدید، بسیاری از امور را با شرایط بهتر و آسان‌تر مدیریت کرد. 

 
وی تصریح کرد: به کمک این شیوه می‌توان بسیاری از امور را بدون نیاز به حضور فیزیکی از راه دور به انجام رساند. 
 
این مقام قضایی، صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه را از مهمترین محاسن این شیوه دانست و اظهار کرد: اگر کلاس آموزش یا یک جلسه اداری  یا قضایی بخواهد با شیوه‌های مرسوم حضوری منعقد شود، تشریفات مرسوم اداری زیادی باید طی شود تا کارکنان از شهرهای دور و نزریک در یک محل جمع شوند، یک روز کاری را مأموریت بگیرند و با صرف وقت و هزینه زیاد، این کلاس یا جلسه برگزار شود اما با کمک فنآوری‌های نوین می‌توان این جلسه را با صرف وقت و هزینه بسیار اندک برگزار کرد. 
 
وی تصریح کرد: باید تکنولوژی را به خدمت گرفت تا به کمک آن امور را تسهیل و تسریع کرد که سیستم آموزش از راه دور یکی از همین روش هاست که بسیار می تواند در اجرای کار راهگشا باشد. 
 
معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان یزد ابراز داشت: از این شیوه می توان به جای احضار متهم و برگزاری دادگاه نیز بهره گرفت. 
 
وی ادامه داد: امروزه احضار متهمین دارای چندین پرونده از استان های دیگر برای حضور در جلسه دادرسی، هزینه های زیادی را بر حاکمیت و حتی متهم زندانی وارد می کند، چراکه باید یک متهم دارای پرونده تحت شرایط امنیتی خاص از استانی به استان دیگر احضار شود که می توان هم از نظر وقت و هم از نظر هزینه های مادی و معنوی این دادگاه را با شیوه ویدئو کنفرانس با کمترین هزینه و بدون تبعات امنیتی برگزار کرد. 
 
اسدی خاطرنشان کرد: به مدد این سیستم و تکنولوژی که در ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۶۵۹ مجوز استفاده از این تکنولوژی ها و الکترونیکی شده قوه قضاییه با توجه به شرایط قانونی و زیرساخت های مناسب دیده شده است، می توان جلسه دادرسی را اداره و برگزار کرد حتی اگر هر یک از اصحاب دعوی، شهود و یا وکیل در شهر های دیگری باشند و از طریق ویدئو کنفرانس اظهارات آنها تویط دادگاه اخذ گردد. 
 
وی از برگزاری جلسات مختلف اداری و یا قضایی به شیوه ویدئو کنفرانس به عنوان یک راهکار مدرن در برگزاری و اداره جلسات یاد کرد و گفت: در فرایند اداری حاضر، جلسات بسیار متعددی با موضوعات و عناوین مختلف در ماه تشکیل می گردد که مسئولان و مدیران را برای حضور در جلسه به یک نقطه فرا می خواند و این درحالی است که می توان جلسات را با استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس به راحتی و بدون نیاز به حضور و سفر از شهری به شهر دیگر برگزار کرد. 
 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..