صنعت اسب بدون آلودگی و بابرکت است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد هم در این همایش گفت: نخستین سند چشم انداز و استراتژی صنعت اسب استان یزد تهیه شده است.

به گزارش یزدی نیوز«سیدمجتبی حسینی پور» در همایش ملی نخبگان و فعالان صنعت اسب یزد با اشاره بر لزوم بروزرسانی برنامه های این صنعت، اظهار کرد: کمک به این صنعت در واقع کمک به توسعه کشور و استان یزد است ولی باید زیرساختها فراهم شود.

 
وی با اشاره به اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار در ساخت نخستین مجموعه قرنطینه اسب در کشور و ۲ مجموعه سوارکاری و پرورش اسب گفت: در سند آمایش استان یزد درباره این صنعت ، پدیدارشناسی شده است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد، تصریح کرد: در این سند بر تقویت فضاهای اصلی و ایجاد فضاهای فرعی و پشتیبانی و سیستم سخت افزاری در صنعت اسب تأکید می شود و باید مراکز سنتی درمانی ، تحقیقاتی ، بیمارستانها ، مراکز آموزشی و تأمین علوفه آنها باشیم.
 
دبیر شورای توسعه مدیریت و برنامه ریزی یزد با بیان اختصاص بودجه های جدیدی برای حمایت از این صنعت گفت: در کنار این اعتبارات ، فعالان می توانند از تسهیلات اشتغال روستایی که سهم استان ۲۶۰ میلیارد تومان است نیز استفاده کنند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..