دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

روحیه فرعونی مهمترین آسیب و مانع برای توسعه کشور است

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بهره‌های مرکب بانکی را یکی از مهمترین معضلات توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: روحیه فرعونی مهمترین آسیب و مانع توسعه کشور است.

به گزارش یزدی نیوز«سیدمحمدرضا مرتضوی» در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت،معدن و تجارت که به میزبانی استان یزد برگزار شد، با بیان این‌که مردم یزد اهل مدرا هستند، اظهار کرد: رعایت انصاف و عدل مهمترین ویژگی مردم یزد است.

 
وی با بیان این‌که امیدوارم یزد از آفت چاپلوسی و تعریف‌های بی خودی در امان باشد، افزود: رعایت عدل و انصاف تنها نیاز صنعتگران برای توسعه کشور است که باید از سوی مسئولان انجام شود.
 
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به شرایط نابسامان اقتصادی در کشور، گفت: راه اندازی بنگاه های اقتصادی ناکارآمد یکی از مهمترین معضلات اقتصادی کشور و صنعتگران است.
 
مرتضوی سیاست غلط بانکداری را از دیگر معضلات توسعه اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: متأسفانه الان مقدس ترین اسامی روی فاسدترین بنگاه‌های اقتصادی گذاشته شده که نه تنها دردی از کشور دوا نمی کنند، بلکه عامل بسیاری از مشکلات اقتصادی فعلی هستند.
 
این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که طبق قانون صنعتگران نباید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند، تصریح کرد: صنعتگران تصمیم خود را گرفته و دیگر نمی خواهند زیر بار تقاضاهای نامشروع برخی مسئولان بروند.
 
وی با اشاره به افزایش سالانه ۲۰ درصد حقوق کارگران، گفت: به دلیل سوء مدیریت در حوزه اقتصادی کشور، متأسفانه بعد از گذشت فقط دو ماه از سال افزایش حقوق کارگران با گران شدن، از جیب آنها خارج می‌شود.
 
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران وجود روحیه فرعونی را یکی دیگر از معضلات کشور برای توسعه اقتصادی مطلوب دانست و بیان کرد: صنعتگران ایرانی در برابر هر اتفاق، جریان و شخصی که بخواهد سفر کارگران را دستکاری کند، ایستادگی می‌کنند.
 
مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: نمایندگان باید حق مردم و صنعتگران را از بانک‌ها که با بهره‌های مرکب به مردم ظلم می کنند را بگیرند.
 
وی حکومت بانک ها را از دیگر معضلات جدی کشور دانست و بیان کرد: راه‌اندازی یگان و گردان‌های مبارزه با فساد اداری و بانکی در کشور ضروری است.
 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..