امام جمعه یزد:

روند فعلی خصوصی‌سازی هیچ تاثیری بر بهبود اقتصاد ندارد

امام جمعه یزد با بیان این که مسئولان باید رفع مشکلات اقتصادی را به عهده مردم بگذارند، گفت: روند فعلی خصوصی‌سازی هیچ تاثیری بر آسایش مردم و بهبود اقتصاد ندارد.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» در خطبه‌های این هفته ۲۹  تیرماه نماز جمعه شهرستان یزد دوری از نزاع، تفرقه، حزب بازی و گروه بازی در برابر دشمن را یکی از دستورات قرآن کریم دانست و اظهار کرد: اگر ما بخواهیم در این عرصه حساس با یکدیگر در نزاع و درگیری باشیم، تنها زمینه تحقق اهداف دشمن را فراهم کرده‌ایم.

 
وی افزود: اگر مومنین در برابر دشمن یکی باشند بنا به فرمایش قرآن کریم که هیچ خلف وعده‌ای در آن نیست خداوند هم از آنها حمایت کرده و زمینه شکست دشمن را به صورت کامل و مطمئن فراهم می‌آورد.
 
امام جمعه یزد دیگر سفارش قرآن کریم در این زمینه را صبر و تحمل دانست و بیان کرد: ما باید در برابر دشمنان هم صبر و تحمل داشته باشیم و هم با تمام توان و قدرت ایستادگی کنیم.
 
ناصری یزدی یکی از نتایج این اقدام را عدم موفقیت آمریکا در فشار همه جانبه به ایران دانست و با بیان اینکه الان بخشی از فشارهای آمریکا به ایران ناکام می ماند گفت: الان کشورهای شرق از جمله چین، هند و روسیه برای خودشان قدرت‌هایی به حساب می‌آیند و ما باید در مقابل این قدرت‌های غربی تشکلی وجود داشته باشد که غرور آمریکایی‌ها را به هم بریزد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: به این ترتیب و در صورتی که کشورهای چین، هند و روسیه با یکدیگر متحد شوند، تاثیرگذاری قدرت استکبار شکسته می‌شود و کم‌کم بین خود غربی‌ها هم اختلاف به وجود می‌آید.
 
ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنان خود به روند خصوصی‌سازی‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: این که به جای خصوصی‌سازی بخش‌ها را به خودشان بفروشاند یا اینکه به افرادی بدهند که پولشان را به خارج از کشور ببرند اصلا درست نیست و مسئولان نباید چنین کاری را انجام دهند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: تا به الان در خصوصی‌سازی‌ها اموال دولتی به فروش رفته ولی نتیجه آن به آسایش مردم و بهتر شدن اقتصاد دولت و مردم منجر نشده و پول آن به جیب شرکت‌های بزرگ رفته است.
 
وی تصریح کرد: این شرکت‌ها هم اجناسی را وارد و با قیمت زیاد به مردم عرضه می‌کنند و به این وسیله جامعه ما یک جامعه گرانی می‌شود که فشار اصلی آن به مردم وارد می‌شود.
 
امام جمعه یزد از وجود دلال ها در تهیه کالاهای داخلی و خارجی انتقاد کرد و تصریح کرد: دولت باید دست این واسطه هایی که تنها کار آنها سوء استفاده از وضعیت جامعه و گران کردن اجناس است را کوتاه کند.
 
ناصری یزدی خاطرنشان کرد: الان این دلال‌ها ارز دولتی دریافت می‌کنند و اجناس را به قیمت ارز آزاد می‌فروشند و همین موضوع سبب می‌شود که مشکلات بسیار زیادی برای جامعه به وجود آید.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..