معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

گسترش آموزش های مهارتی موجب افزایش ارزش افزوده کشور می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار از هجدهمین مسابقات ملی مهارت که در استان البرز برگزار شد، بازدید کرد.

به گزارش یزدی نیوز"علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار به همراه "علی افضلی" مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان از هجدهمین مسابقات ملی مهارت که در محل ‌تربیت مربی استان البرز برگزار شد، بازدید کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این بازدید با اشاره به شرایط اقتصادی و اشتغال کشور درحال حاضر، گفت: سرمایه گذاری در فراگیر نمودن آموزش های مهارتی بین افراد افزایش ارزش افزوده را برای کشور به همراه دارد.
"علی زینی وند" با تاکید بر این که لازم است مسئولان آموزش فنی ‌و حرفه ای کشور بر مسابقات ملی مهارت بیشتر از گذشته تمرکز داشته باشند، ادامه داد: هدایت نمودن بخش عمده ای از منابع کشور به سمت مهارت آموزی امری ضروری است.
وی افزود: اختصاص وقت، انرژی، تسهیلات، امکانات و اعتبارات بیشتر برای گسترش مهارت آموزی در حقیقت سرمایه گذاری بلندمدت برای ارتقای توان علمی و مهارتی کشور است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با اشاره به ضرورت به روز رسانی تجهیزات کارگاه های مهارت آموزی، تصریح کرد: برای بهبود وضعیت تجهیزات مهارت آموزی باید از ظرفیت های بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.
زینی وند گفت: هرچه از مدرک گرایی فاصله بگیریم و به سمت مهارت آموزی پیش برویم به نتایج مطلوب تری دست خواهیم یافت.
وی ادامه داد: ‌لازم است برای رشد سرمایه گذاری در حوزه مهارت آموزی در سطح کلان تصمیماتی گرفته شود زیرا این مهم نوعی سرمایه گذاری مطمئن برای آینده کشور خواهد بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار افزود: مباحث صرفاً تئوریک و رشته های کم بازده به آینده کشور کمکی نمی کند و تنها با سرمایه گذاری در مهارت آموزی می توانیم  برای آینده کشور تصمیم گیری کنیم.
زینی وند در پایان سخنان خود برگزاری هجدهمین مسابقات ملی مهارت را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: کشور در مقوله گسترش مهارت آموزی به نقطه خوبی رسیده و در همین راستا مدیریت ارشد استان یزد از بخش خصوصی در حوزه تکنولوژی های مربوط به حوزه آب برای عملیاتی کردن طرح های آنها دعوت کرده است.
گفتنی است هجدهمین مسابقات ملی مهارت با شرکت ۵۴۴ نفر در ٣٣ رشته مهارتی از بیست و چهارم تا بیست و هفتم تیر ماه سال جاری در استان البرز برگزار شد که جوانان و مربیان آموزش فنی و حرفه ای استان یزد نیز در این مسابقات حضور موفقی داشتند.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..