جایگاه برتر دانشکده علوم قرآنی میبد در کشور

رییس دانشکده علوم قرآنی میبد از برتری این دانشکده از میان 16 دانشکده فعال کشور در زمینه قرآنی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«سید مصطفی موسوی» در جمع خبرنگاران تصریح کرد: دانشکده علوم قرآنی میبد تنها دانشکده‌ای است که در جنوب شرق کشور در پرورش معلمان و اساتید قرآنی به طور تخصصی و کلاسیک فعالیت می‌کند و رتبه برتر در این زمینه را از بین ۱۶ دانشکده فعال قرانی کشور کسب کرده است.

 
وی از تحصیل ۴۵۰ دانشجو در این دانشکده خبر داد و افزود: خوشبختانه امکانات دانشگاه به نحوی است که دانشجویان از تمام امکانات رفاهی، فرهنگی و پژوهشی برخوردار هستند و شرایط ایده‌آل آن حتی ظرفیت بیش از تعداد کنونی دانشجو را برای این دانشگده فراهم آورده است.
 
موسوی با اشاره به ایجاد ۹۵۰۰ مترمربع فضای فیزیکی در این دانشکده، گفت: وسعت کل دانشکده ۲۱ هزار مترمربع است که ۹۵۰۰ مترمربع آن فضاهای آموزشی، اداری،فرهنگی و خوابگاه را در برگرفته است و با توجه به قرار گرفتن این فضاها در بطن جامعه، علاوه بر دانشجویان عموم مردم نیز این امکانات مانند مسجد و سالن همایش آن بهره‌مند می‌گیرند.
 
وی از پذیرش دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشکده خبر داد و گفت:دانشجویان پذیرفته شده در این دانشکده در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و زیر نظر اساتید به نام و با تجربه در رشته‌های علوم قرآنی، حدیث و تفسیر و همچنین تربیت دبیر قرآنی فارغ‌التحصیل می‌شوند.
 
به گفته وی، تاکنون بیش از یکهزار نفر شامل ۱۰۴ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقطع کارشناسی در این دانشکده فارغ التحصیل شده‎‎اند که از این تعداد ۶۴۳ نفر مشغول به کار هستند که ۲۶۳ نفر آنها در آموزش و پرورش به عنوان دبیر فعالیت دارند.
 
رییس دانشکده علوم قرآنی میبد پذیرش در این دانشکده را منوط به قبولی در کنکور سراسری دانست و گفت: اولویت اول دانشکده بیشتر دانشجویان بومی استان است چرا که در حال حاضر تنها ۲۰ درصد دانشجویان این دانشکده بومی هستند که رضایت بخش نیست.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..