نمایشگاه عکس انجمن عکاسی بسیج هنرمندان در میبد راه‌اندازی شد

نمایشگاه عکس انجمن عکاسی بسیج هنرمندان شهرستان میبد با حضور رییس انجمن بسیج هنرمندان استان یزددر پارک فلسطین این شهر افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوز«علی محمد پارسائیان» رییس سازمان بسیج هنرمندان استان ، در حاشیه این نمایشگاه گفت: اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم، دشمن با راه انداختن جنگ اقتصادی و روانی قصد دارد دستاوردهای انقلاب را هدف بگیرد و نظام جمهوری اسلامی ایران را به هم بپاشد اما مردم ایران هوشیار و آگاه‌تر از همیشه در حفظ ایران اسلامی می‌کوشند و هنرمندان عکاس ما برای معرفی دستاوردهای چهل ساله انقلاب در قالب عکس می‌توانند به مخاطبان، انقلاب را معرفی کنند چرا که هنر عکاسی تاثیرات زیادی را روی ذهن مخاطب دارد.

 
وی این نمایشگاه را حاصل تلاش هنرمندان عکاس میبد ذکر کرد و افزود: این نمایشگاه در جمع خوبی از عکاسان شکل گرفته که می‌تواند مقدمه حرکت خوبی برای معرفی  استان یزد و شهرستان میبد باشد. 
 
پارساییان موضوع این نمایشگاه را بیشتر سبک زندگی و آداب  و رسوم مردم استان بیان کرد و گفت: موضوعاتی که به این نمایشگاه اختصاص داده شده بود شامل سبک زندگی اسلامی، فرهنگ بومی شهرستان و آداب و رسوم و سبک زندگی مردمان  استان بود که در قالب عکس نشان داده شد و عکاسان با توانایی خود آن را به ذهن مخاطب ارائه دادند. 
 
رییس سازمان بسیج هنرمندان استان افزود: گاهی وقت‌ها یک عکس می‌تواند به اندازه صدها کتاب حرف برای گفتن داشته باشد و دنیایی از تصورات بیرونی را به ذهن مخاطب بدهد که این  نشان از قدرت عکس و هنر عکاس دارد.
 
گفتنی است، این نمایشگاه زیر نظر «فروغ السادات موسوی» استاد عکاسی و رییس انجمن عکاسان شهرستان میبد برگزار شد.
 
از بین ۳۷۰ عکس ارسالی تنها ۲۵ اثر به نمایشگاه راه پیدا کرده است که ۵  اثر از این آثار نیز توسط اعضای شورای شهر میبد خریداری شد.
 
این نمایشگاه به مدت یک هفته در پارک فلسطین دایر و پس از آن در نگارخانه شفق اردکان در معرض عموم قرار می‌گیرد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..