سند توسعه گیاهان دارویی و کم آبخواه در میبد تدوین می‌شود

فرماندار میبد با اعلام خبر تهیه و تدوین سند توسعه گیاهان دارویی و کم آبخواه در این شهرستان، توسعه کشت گیاهان دارویی و کم‌آبخواه را از سیاست‌های مهم کشاورزی میبد ذکر کرد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین فلاح» در جلسه کارگروه گیاهان دارویی شهرستان، یکی از اولویت‌های کشاورزی شهرستان میبد را ترویج و توسعه گیاهان دارویی و کم آبخواه ذکر و بیان کرد: با توجه به کمبود آب در شهرستان بهترین راهکار برای بخش کشاورزی کاشت گیاهان دارویی است که در این باره نیز تا‌کنون بیش از پنج هکتار از اراضی شهرستان زیرکشت زعفران، به لیمو و گل محمدی قرار گرفته است. 

 
وی با بیان این که مطالعات و تحقیقات روی چهار گیاه با سازگاری محیطی در شهرستان میبد انجام گرفته است، گفت: توسعه و ترویج کشت این گیاهان را باید از میان خانواده‌ها و در آموزش و پرورش آغاز کرد و به دنبال آن در روستاها آن را بسط و توسعه داد. 
 
فرماندار با بیان ویژگی‌های گیاهان دارویی از لحاظ اقتصادی، افزود: با همکاری جهادکشاورزی اگر بتوان برای متقاضیان و بهره‌برداران تسهیلات حمایتی را فراهم کرد، به اهداف این طرح نزدیک‌تر خواهیم شد. 
 
وی همکاری کشاورزان در این طرح را لازم و ضروری خواند و بیان کرد: هر کشاورز باید حداقل یک‌هزار متر از اراضی خود را به کاشت گیاهان کم آبخواه و دارویی اختصاص دهد. 
 
فرماندار با اشاره به ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی در میبد، گفت: با ایجاد این کلکسیون امیدواریم بتوانیم روند مطلوب‌تر و بهتری را در توسعه این نوع کشت‌های کم‌ابخواه در شهرستان شاهد باشیم.
 
وی تصریح کرد: تدوین سند توسعه گیاهان دارویی در قالب تقوافق‌نامه‌ای از سوی وزارت جهاد کشاورزی با نگاهی تحقیقاتی، تولیدی، اشتغالزایی و آموزشی به دانشگاه میبد سپرده شده است.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..