مدیرکل کمیته امداد استان یزد:

۴۰۵ میلیون تومان برای کودکان مبتلا به سوء تغذیه یزد هزینه شد

مدیرکل کمیته امداد استان یزد از هزینه ۴۰۵ میلیون تومانی برای کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن علیزاده اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال ۴۰۵ میلیون تومان برای کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال زیر پوشش کمیته امداد استان یزد هزینه شد.

 
وی با بیان اینکه سوءتغذیه یکی از مشکلات تغذیه‌ای شایع در کودکان کمتر از پنج سال است، افزود: اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، افزایش هزینه‌های درمانی و مراقبت‌های پزشکی و افت تحصیلی از پیامدهای نامطلوب سوءتغذیه کودکان است که آثار نامطلوبی به جامعه وارد می‌کند.
 
مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه هزار و ۵۴۶ کودک کمتر از پنج سال مبتلا به سوءتغذیه از برنامه حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند، عنوان کرد: در سه ‌ماهه نخست امسال ۴۰۵ میلیون تومان برای کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شد.
 
وی با بیان اینکه کودکان مبتلا به کم‌ وزنی شدید و اختلال رشد توسط پزشکان مراکز بهداشتی شناسایی و برای دریافت خدمات به کمیته امداد معرفی می‌شوند، افزود: سرانه در نظر گرفته‌ شده برای تهیه سبد غذایی کودکان تحت حمایت و بهبود شاخص‌های سلامت و وضعیت تغذیه آنان ماهانه ۹۲ هزار تومان است.
 
علیزاده با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶۹ کودک بهبود یافته از برنامه حمایتی کمیته امداد استان یزد خارج شدند، گفت: کودکان بر اساس پایش رشد و اندازه‌گیری وزن پس از یک دوره شش‌ ماهه دریافت سبد غذایی، در صورتی ‌که شاخص‌های بهبودی در آنها حاصل شد از برنامه تغذیه خارج‌ شده و کودکان نیازمند دیگر جایگزین می‌شوند.
 
وی ادامه داد: کودکان مبتلا به سوءتغذیه در صورت عدم بهبودی برای بررسی بیشتر به پزشک مرکز بهداشتی درمانی معرفی ‌شده و برای دومین دوره شش ‌ماهه دریافت سبد غذایی به کمیته امداد معرفی می‌شوند.
 
علیزاده یادآور شد: سال گذشته ۷ میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان برای ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال و بیمه‌های تأمین اجتماعی مددجویان تحت حمایت استان یزد و نیازمندان موردی هزینه شد که یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون تومان از این مبلغ به تغذیه هزار و ۵۵۲ کودک کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه اختصاص یافت.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..