امام جمعه یزد:

بیان مباحث مرتبط با غدیر منحصر به شیعیان نشود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: بیان مباحث مرتبط با غدیر نباید منحصر به شیعیان شود و لازم است با حفظ احترام برای اهل سنت نیز مطرح شود.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری  در نشست بنیاد غدیر استان یزد با بیان اینکه چند سالی است که از تشکیلات غدیر در مرکز و استان‌ها می‌گذرد و برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته و نسبتاً کارهای خوبی انجام شده است، اظهار داشت: یکی از مباحثی که باید به آن توجه کرد، مسئله شناخت نسبت به مسائل امامت، ولایت و غدیر است.

 
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در زمینه شناخت نسبت به مسائل امامت، ولایت و غدیر کارهایی شده ولی نتوانستیم این مبانی را با جزئیات و معرفتش برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم که نیاز به کار جدی در این ارتباط دارد.
 
امام جمعه یزد گفت: بیشترین هدف از تشکیل بنیاد نیز این بوده که مبنا و مبادی اعتقادی را به نسبت به مسئله ولایت و امامت بشناسیم.
 
وی با بیان اینکه وابستگی مکتب اهل بیت (ع) بیشتر به کتاب و رسول است یعنی به کتاب خدا و گفتار پیامبر (ص)، یادآور شد: این مکتب بر اساس نصوص قرآنی و روایاتی بوده و بر اساس مصلحت سنجی نیست.
 
ناصری با اشاره به اینکه اساس معنای ولایت یک اصل اساسی و حقیقی است، خاطرنشان کرد: شرایط امامت و ولایت شرایطی است که خدای متعال معین کرده و وظیفه و تکلیف امامت و ولایت هم در قرآن کریم و روایات به آن اشاره و معین شده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه معرفی غدیر با ابعاد باید مدنظر قرار گیرد، اضافه کرد: همه مسئله غدیر باید به خوبی برای نسل جوانان و همچنین اهل سنت بیان شود و به یک قشر خاص خلاصه نشود.
 
امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه باید در برنامه‌ها توجه داشت که در بیان مباحث غدیر به مردم و نسل جوان نباید به گروه و یا شخص خاصی توهین شود، اضافه کرد: مساجد استان و کشور برنامه‌ای در شب عید غدیر برگزار و اهالی محل و جوانان را دعوت کنند و با برگزاری یک جشن مختصر و مفید به بیان معارف غدیر و اهل بیت (ع) بپردازند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..