ایجاد ۲۳۰ فرصت شغلی برای مددجویان یزدی در سه ماهه اول امسال

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد اعلام کرد: در سه ‌ماهه نخست سال‌جاری 230 فرصت شغلی در طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ایجاد شد که نیمی از این طرح‌ها در بخش توان‌افزایی بود.

به گزارش یزدی نیوز«امیر زین‌العابدین قمی» در نشست راهبردی عملیاتی اشتغال و خودکفایی که با حضور مسئولان و کارشناسان توانمندسازی و اشتغال کمیته امداد استان برگزار شد، با اشاره به دور جدید فعالیت‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، گفت: دور جدید فعالیت‌های اشتغال و خودکفایی از نیمه سال ۹۶ با هدف ارتقاء و بهبود عملکرد و بهره‌برداری مؤثرتر از منابع و ظرفیت‌های با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی آغاز شده است.

وی افزود: مهم‌ترین محورهای برنامه‌ای در دور جدید شامل آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و بررسی وضعیت گذشته، طراحی و پیاده‌سازی راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های نوین است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بیان کرد: در سه‌ ماهه نخست سال جاری ۲۳۰ فرصت شغلی در طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ایجاد شد که نیمی از این طرح‌ها در بخش توان‌افزایی بود.

زین‌العابدین قمی ادامه داد: طی سه ‌ماهه نخست سال ۹۷ بیش از پنج میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای ایجاد طرح‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات از محل منابع صندوق اشتغال نیازمندان، تسهیلات تکلیفی بانک‌ها از محل بودجه دولت و وام‌های تلفیقی به مددجویان تحت حمایت اعطا شد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به پایداری و درآمدزایی طرح‌های اقتصادی ایجادشده گفت: ارتقاء الگوی متعارف توسعه کسب ‌و کار در کمیته امداد و طراحی و اجرای الگوی جدید توسعه کسب‌وکار برای مددجویان تحت حمایت از اهمیت خاصی برخوردار است و به همین منظور در الگوی متعارف، ناظران فنی این نهاد با برقراری ارتباط بین مجریان طرح، منابع مالی و بازار در کانون اجرای طرح‌های اشتغال قرار دارند.

  معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یادآور شد: یک‌هزار و ۳۷۷ مددجوی تحت حمایت با دریافت ۲۸ میلیارد و ۴۵۹ میلیون تومان وام اشتغال در سال گذشته وارد عرصه کار شده‌اند. 

 

 

منبع:ایسنایزد

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..