گرجی: جامعه بدون کتاب و دانایی، بیمار روحی و روانی‌ است

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد، گفت: جامعه بدون کتاب و دانایی جامعه ای بدون آرامش است و دچار بیماری‌های روحی و روانی است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «مصطفی گرجی» مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد در این نشست گفت: کتاب خواندن باعث ارتقای سطح فرهنگ و به تعبیری سرمایه فرهنگی یک فرد و جامعه محسوب می‌شود که شناخت انسان را افزایش می‌دهد .

 
وی افزود: جامعه‌ای که بتواند فرهنگ و سرمایه فرهنگی افراد خود را ارتقا دهد راحت‌تر و سریع‌تر و کم هزینه‌تر می‌تواند مردم را به سمت اهداف از قبل تعیین شده هدایت کند، چرا که جامعه کتاب خوان داناتر و به همین سبب در پیشبرد اهداف یک جامعه ایده آل، توانا است .
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد تصریح کرد: خداوند اولین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل می‌کند از خواندن شروع می‌کند و آنجا که می فرماید«اقرا بسم …» و در آیات فراوانی از دانایی سخن می‌گوید و انسان‌های موفق را اولوالالباب یعنی صاحبان خرد معرفی می کند .
 
حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: طرح کاروان دانایی با همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد و همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و به منظور پیشبرد اهداف ارزشمند، ( جامعه با فضیلت) و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی شروع به فعالیت در این راستا کرده است .
 
وی افزود: جامعه بدون کتاب و دانایی جامعه ای بدون آرامش است و دچار بیماری‌های روحی و روانی است و در چنین جامعه‌ای آمار طلاق، آمار اعتیاد، بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی دیگر فراوان است و تنها راه نجات چنین جوامعی گردآوری سرمایه فرهنگی است و کتاب بخش مهم و سرنوشت ساز سرمایه فرهنگی است .
 
«محسن رفیعی» رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در این نشست گفت: اداره کتابخانه‌های عمومی یزد رویکرد جدید دارد که تبدیل کتابخانه‌ها به عنوان پاتوق‌های فرهنگی محلات به عنوان اصلی‌ترین رویکرد این مجموعه است .
 
وی افزود: یکی از طرح‌های ما عضویت سراسری است که هر فردی می‌تواند با دریافت این کارت عضویت در تمامی کتابخانه‌های سراسر کشور را داشته باشد و دریافت کتاب را انجام دهد .
 
رییس کتابخانه های عمومی شهرستان یزد تصریح کرد: ویژه برنامه ما هشتمین جشنواره ملی کتابخانه رضوی است که همه افراد می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند .
 
در پایان این نشست نیز پس از بازدید از بخش‌های مختلف کتابخوانه جوادی، افراد حاضر در نشست در دو گروه زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال در برنامه جام باشگاه‌های کتابخوانی و داستان نویسی شرکت کردند .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..