سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

درخواست‌های صنفی رانندگان با جدیت در حال پیگیری است

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: رانندگان اغتشاش‌گر نیستند بلکه درخواست‌های صنفی دارند، گفت: این درخواست‌ها با جدیت در حال پیگیری است.

به گزارش یزدی نیوزسعید برازنده مقدم در برنامه ویژه رصد با بیان اینکه تولیدکنندگان بار، رانندگان، شرکت‌های حمل و نقل، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان نماینده دولت و ناظر بر اجرای کار حمل و نقل، شاکله بخش حمل و نقل را تشکیل می دهند، اظهار داشت: در حال حاضر در استان یزد ۲۲۴ شرکت حمل و نقل فعال است که در قالب ۱۱ انجمن مدیریت می شوند.

 
وی همچنین از فعالیت ۱۳ هزار و ۹۷۵ راننده در سطح استان یزد خبر داد و بیان کرد: این رانندگان در هشت انجن بار و مسافر مدیریت می شوند و مسائل و مشکلات خود را از طریق انجمن ها به دستگاه ها انتقال می دهند.
 
برازنده مقدم یادآور شد: با راه اندازی انجمن ها و کانون‌ها برای شرکت‌ها و رانندگان، خواسته ها کانالیزه شده به مسئولان می رسد که این روال خوشبختانه از دو سال قبل سیستمی شده و با این روند می توانیم با سرعت بیشتری به تقاضای رانندگان رسیدگی کنیم.
 
وی با برشمردن برخی از مشکلات رانندگان بیان کرد: بخش عمده ای از این مشکلات به دلالان و واسطه ها باز می گردد زیرا اصولا ارتباط راننده با تولیدکننده بار مستقیم نیست و واسطه‌ها گاه عامل بروز مشکلاتی می‌شوند.
 
برازنده مقدم با بیان اینکه شرکت های حمل و نقل واسط اصلی و قانونی هستند و باید کار خود را بر اساس قانون و شفاف انجام دهند، افزود: همواره بروز برخی موارد سبب ایجاد مشکلات و ایجاد نارضایتی رانندگان شده اما رانندگان می توانند در صورتی که احساس می کنند، اجحافی در حق آنها صورت گرفته، موارد را مطرح کنند تا در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ پپیگیری شود.
 
وی همچنین با اشاره به امکانات ارتباطی که به تازگی برای برقراری ارتباط مستقیم رانندگان با مسئولان برقرار شده است، اظهار داشت: یکی از این راه‌ها شماره ۱۴۱ با داخلی ۵ است که این داخلی ویژه رانندگان است و با طرح آن، رسیدگی صورت خواهد گرفت.
 
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد عنوان کرد: یکی از مواردی که در مورد آن بحث‌هایی وجود دارد، تناژ بار است، این میزان در گذشته ۴۰ تن بود اما به دلیل افزایش ظرفیت خودروهای جدید، رانندگان درخواست افزایش آن را داشتند که این میزان به ۴۴ تن رسید اما با جلساتی که با نماینده کارگران در تهران داشتیم، به احتمال زیاد تناژ بار به حالت قبل باز خواهد گشت.
 
وی در مورد توزیع لاستیک در استان یزد به عنوان یکی از مشکلات رانندگان نیز خاطرنشان کرد: مقرر شده تا توزیع لاستیک توسط انجمن رانندگان در قالب یک سامانه انجام شود تا امکان نظارت وجود داشته و امیدواریم این اقدام ظرف دو سه روز آینده انجام شود.
 
برازنده مقدم در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اجتماعات رانندگان در ماه‌های اخیر نیز بیا کرد: اکثر رانندگان به صراحت اعلام می کردند که ما دنبال اغتشاش نیستیم بلکه درخواست‌های صنفی داریم.
 
وی با اشاره به اینکه رانندگان همواره با تمام جان و سرمایه خود در اختیار مردم و در حال خدمت رسانی به آنها بوده اند، افزود: قبول داریم که مشکلات اقتصادی سبب بروز این مسائل شد اما امیدواریم به سرعت مسائل رفع و درخواست‌های رانندگان محقق شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..