معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد:

نظارت بر عرضه لاستیک و لوازم یدکی در یزد جدی‌تر می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: به دستور مستقیم شخص استاندار، نظارت بر عرضه لاستیک و لوازم یدکی در یزد جدی‌تر خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن صادقیان در برنامه ویژه رصد با اشاره به موقعیت استراتژیک استان یزد به لحاظ جغرافیایی اظهار داشت: یزد هم به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و قرار گرفتن در مرکز کشور و هم به دلیل اینکه یک استان صنعتی و معدنی است و تولید بار مناسبی دارد، از نظر تولید بار و حمل و نقل آن در جایگاه خوبی قرار دارد.

 
وی با اشاره به اینکه در بحث حمل و نقل، رانندگان یکی از ارکان مهم به شمار می‌روند، افزود: تلاش شده در سالهای گذشته، امور حمل و نقل را به دست خود رانندگان بسپاریم و درخواست‌های آنها را از طریق کانون‌ها و انجمن‌های آنها پیگیری کنیم.
 
صادقیان با اشاره اعتراض‌هایی برخی رانندگان در ماه‌های اخیر در مناطق مختلف کشور از جمله استان یزد داشتند، عنوان کرد: با توجه به شرایط کشور در ماه‌های گذشته، رانندگان نیز به عنوان محور اصلی حمل و نقل با سختی کار بالا، زودتر تحت تاثیر این مشکلات اقتصادی قرار گرفتند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به برخی درخواست‌های صنفی رانندگان ادامه داد: رانندگان هر سال در ابتدای سال، درخواست افزایش نرخ حمل و نقل بار را دارند که امسال نیز در شرایطی که این درخواست در آستانه طرح بود، متاسفانه افزایش قیمت لوازم یدکی، لاستیک و …، این درخواست را با اعتراضاتی همراه کرد.
 
وی در مورد بیمه رانندگان نیز بیان کرد: رانندگان از گذشته مشکلات بیمه ای داشتند ضمن اینکه متقاضی قرار گرفتن شغل خود در زمره مشاغل سخت و زیان آور بودند.
 
صادقیان یادآور شد: در سالی که حامل‌های انرژی آزاد شد، دولت وقت تصمیم گرفت برای کمک به رانندگان، بخشی از بیمه آنها را پرداخت کند و از آن سال قرار شد ۵۰ درصد حق بیمه را دولت و ۵۰ درصد را راننده پرداخت کند.
 
وی با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای این طرح پنج یا شش سال بود، افزود: بعد از پایان این مدت که سال گذشته بود، کسی پیگیر ادامه این طرح نشد بنابراین اداره بیمه وارد موضوع شد و ۵۰ درصد سهم دولت را منتفی اعلام کرد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: وقتی موضوع توسط رانندگان مطرح شد، این طرح دوباره برقرار شد و اکنون ۵۰ درصد سهم دولت دوباره برقرار شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
وی در مورد بحث سختی کار نیز بیان کرد: سختی کار رانندگان بر کسی پوشیده نیست اما لازم است این مهم مصوبه مجلس باشد ضمن اینکه بارها در مجلس مطرح شده اما به دلایلی از جمله اینکه راننده باید تنها شش ساعت کار کند، تصویب نشده بنابراین بحث سخت و زیان‌آور بودن شغل رانندگان هنوز به نتیجه نرسیده است.
 
صادقیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رانندگان همچنین از گذشته به حضور دلالان در شرکت‌ها و پایانه ها معترض بودند، افزود: در واقع همین واسطه ها بودند که در مواردی رانندگان را تحریک کردند.
 
وی بیان کرد: رانندگانی که به بحث حمل معترض هستند، می توانند مسائل خود را در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ مطرح کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد.
 
صادقیان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد گرانی و کمبود لاستیک و لوازم یدکی نیز بیان کرد: در این رابطه شش جلسه در استانداری با حضور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و هفته پیش در ستاد تنظیم بازار، استاندار شخصا دستور دادند که کنترل و نظارت در ستاد تنظیم بازار به شکل ویژه بر لوازم یدکی بیشتر شود.
 
وی عنوان کرد: بر این اساس لازم است سازمان صنعت، معدن، تجارت استان یزد، نظارت و بازرسی خود را در بازار افزایش داده و با خاطیان برخورد کند.
 
صادقیان در مورد لاستیک نیز یادآور شد: در مدت گذشته، مشکل ورود لاستیک خارجی را داشتیم زیرا تنها ۳۰ درصد لاستیک مورد نیاز در بخش حمل و نقل توسط کارخانجات داخلی تامین می شود و ۷۰ درصد دیگر باید وارد شود که مشکلاتی در این زمینه وجود داشت.
 
وی افزود: در حال حاضر، لاستیک مورد نیاز مانند سابق در بازار موجود است اما تاکیدی که ما به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت داریم، این است که عرضه به صورت مستقیم انجام شود و لاستیکی که وارد استان می شود با هماهنگی اتحادیه لاستیک فروشان با نرخ کارخانه با کارت هوشمند به دست راننده برسد.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..