مدیرکل آموزش و پرورش یزد خبر داد؛

برگزاری اولین همایش ملی«هویت کودکان ایرانی اسلامی» در یزد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان این‌که مدیران اجرایی در آموزش و پرورش مسئولیت بسیار بزرگ و تاثیرگذاری بر حوزه تعلیم و تربیت دارند، گفت: اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی 30 آبان ماه به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«عباسعلی دانافر» در نخستین گردهمایی روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها، مناطق و نواحی استان با اشاره به ضرورت اجرای طرح تدبیر و تعالی در مدارس استان، اظهارکرد: این برنامه با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاه تعالی بخش، مدرسه محور، مشارکت جو و کیفیت مدار در مدارس انجام می‌شود.

 
وی افزود: در فرآیند اجرای طرح تدبیر و تعالی مدارس تلاش می‌شود تا مدیران مدارس با ایجاد خلاقیت و نوآوری و اعمال روش‌هایی نوین و مطابق با فناوری روز در راستای تعالی وضع مطلوب ایفای نقش کنند .
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد،‌گفت: طرح تدبیر به مدیران مدارس کمک می‌کند تا با رویکرد بهبود مستمر فرآیندها، با مشارکت عوامل انسانی و براساس اهداف، سیاست‌ها، مقررات و شاخص ‎ های آموزش و پرورش، نسبت به تدوین برنامه سالانه متناسب با نیازهای مدرسه اقدام و با اجرای برنامه توسط ارکان مختلف مدرسه همراه با ارزیابی مداوم، وضعیت عملکرد مدرسه را بهبود بخشند .
 
دانافر تصریح کرد: این برنامه، اداره و رهبری آموزشی مدرسه در همه ابعاد آن و ارتقای کیفیت آموزشی مدارس را هدف قرارداده و براساس اجرای برنامه  تعالی مدیریت مدرسه، آموزش و پرورش به سیستم آموزشی پاسخگو سوق پیدا خواهد داد .
 
وی در ادامه از برگزاری اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی در استان یزد خبرداد و بیان کرد: این همایش در قالب مقاله، قصه‌گویی، فیلم کوتاه، عکس، آواها و نواهای بومی محلی و دکلمه خوانی در۳۰ آبان و یکم آذر ماه برگزار می‌شود .
 
دانافر افزود: محورهای همایش هویت، رشد و تعالی همه جانبه اوان کودکی، بررسی و آسیب شناسی وضعیت موجود هویت و فرآیند هویت یابی کودکان ایران اسلامی در آموزش و پرورش پیش دبستانی ،بازنمایی هویت اسلامی ایرانی کودکان در رسانه ها ، سینما و فناوری های دیجیتال ارتباطی و اطلاعات می باشد .
 
این مقام مسئول همچنین به اجرای طرح آموزشی آموزگاران پایه جهت کسب مهارت‌های ویژه تربیت‌بدنی ویژه آموزگاران اول تا سوم اشاره کرد و افزود: این طرح به منظور اجرای کیفی برنامه‌های تربیت‌بدنی با اولویت مدارس دخترانه برگزار می‌شود.
 
دانافر تصریح کرد: اجرای این طرح نه تنها باعث افزایش فعالیت‌های حرکتی در سنین رشد و سواد حرکتی می‌شود، بلکه عامل موثری برای شادابی و نشاط آموزگاران پایه نیز است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش یزد،‌گفت: آموزش و پرورش دارای مخاطبان زیادی است و ما مسئولیم تا رضایت همه افراد را جلب کنیم و این تنها از طریق انجام وظیفه و صداقت فراهم می‌شود .
 
وی خطاب به روسا ادارات و معاونین آموزش و پرورش تاکید کرد: شفافیت، صرفه جویی، نظارت، اولویت‌مدار بودن و ایجاد اعتماد به کارکنان را سرلوحه کارهای خود قرار دهید .
 
گفتنی است؛ انسداد سواد آموزی، ممنوعیت آزمون‌های ورودی، ساماندهی نیروی انسانی، مسائل مربوط به بازنشستگان، برپا داشتن نماز در مدارس به بهترین وجه ممکن، مدیریت اقتضایی، بحث مدرسان انجمن اولیاء و مربیان، مسائل مربوط به ثبت‌نام دانش‌آموزان، تجهیز، تعمیر و آماده‌سازی مدارس از دیگر مباحث مورد بحث در این گردهمایی بوده است. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..