استقبال بخش خصوصی یزد از گفت و گوی رو در رو با استاندار

در نخستین گفت و گوی مستقیم و رو در روی بخش خصوصی با استاندار یزد، مشکلات این بخش بیان و مدیران از پاسخگویی بالاترین مقام اجرایی استان استقبال کردند.

به گزارش یزدی نیوز به پیشنهاد محمود زمانی قمی، نخستین جلسه از سلسله نشست های گفت و گو و راهکارها به صورت گفت و گوی بخش خصوصی با استاندار و مدیران در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

سالن همایش های اتاق بازرگانی یزد مملو از جمعیت شامل مدیران و کارشناسان بخش خصوصی و مدیران دستگاههای دولتی از معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل اطلاعات گرفته تا معاون دادگستری و بازرس کل استان ، همه حضور یافته بودند تا چالش های موجود و مشکلات تولید و راهکارهای تولیدکنندگان را از نزدیک بشنوند.
در ابتدای این جلسه رئیس اتاق بازرگانی یزد با تشریح وضعیت اقتصادی استان و بیان نجابت تولیدکنندگان یزدی ، تنها راه حل مشکلات را گفتمان اعلام کرد .
قمی در ادامه با خودمانی بیان کردن جلسه، گفت: به همین دلیل مجری برنامه امشب هم خودم خواهم بود و در ادامه هفت نفر از منتخبان بخش های خصوصی برای بیان مشکلات و راهکارها دعوت شدند تا هر کدام پنج دقیقه سخنرانی داشته باشند.
هر سخنران بعد از بیان مشکلات و راهکارها با تشویق حاضران مواجه شد اما تشویق اصلی زمانی بود که استاندار یزد قول برخورد با مدیرانی که برای بخش خصوصی مشکل ایجاد می کنند را داد.
محمود زمانی قمی در سخنرانی خود گفت: بخش خصوصی یزد متینانه و نجیبانه است و سخنان امشب آنها به اندازه ۶ ماه جلسات متعدد محتوا داشت به همین دلیل برای حل مشکلات هر صنف یک جلسه اقتصاد مقاومتی استان در دفتر همان صنف برگزار و راه حل ارائه خواهد شد.
در این خصوص نظرات رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و کشاورزی استان به عنوان نماینده بخش خصوصی و علمدار رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به عنوان نماینده دستگاههای دولتی مرتبط جویا شدیم.
** بخش خصوصی تلاشهای مدیریت جدید استان را به فال نیک بگیرند
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و کشاورزی استان یزد درباره این جلسه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بنده به عنوان رئیس بازرگانی و فعال در حوزه تولید با داشتن سه واحد تولیدی و زیرپوشش داشتن ۱۸۰ نیروی کار ، با ۴۰ سال سابقه کار اقتصادی ، ۵ دوره در اتاق مسئولیت داشته ام .
محمدرضا قمی افزود: در مدت ۲۵ سال مسئولیت این اتاق با استانداران مختلف نشست داشتم ولی در جلسه چهارشنبه شب، اولین استانداری را شاهد بودم که سخنان فعالان را با جان و دل گوش داد و رسیدگی به اموارد مطرح شده را در همان جلسه در دستور کار هفتگی قرار داد.
وی اضافه کرد: تشویق بالغ بر ۳۰۰ نفر احضار در دو مرتبه ، گویای اعتماد مردم و فعالان بخش خصوصی به بالاترین مقام استان است و با این اعتماد ، مطمئنا می توان تمام مشکلات و موانع را در کنار هم حل کرد.
رئیس اتاق بازرگانی یزد درباره دلیل برگزاری چنین جلسه ای هم گفت: چندی قبل آقای استاندار در یکی از جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی پیشنهاد حضور رو در رو با مدیران بخش خصوصی را داد.
قمی تصریح کرد: مجموعه اتاق نیز مامور شد تا این جلسه ها را به صورت سلسله وار و به منظور بیان مشکلات و راهکارهای حل آنها برای طرح از سوی استاندار به دولت برگزار کند.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع جلسه که بنده نکاتی را بیان کردم آقای استاندار و معاون اقتصادی وی ، نکات مهم سخنرانی ها می نوشتند که برخی از آنها را در ادامه برای پیگیری مورد تأکید قرار دادند.
این فعال بخش تولید استان یزد تأکید کرد: مردم یزد و و فعالان اقتصادی باید تلاشهای مدیریت جدید استان بخصوص حوزه اقتصادی آن را به فال نیک گرفته و در حفظ و نگهداری آن تمام تلاش خود را انجام دهند.
 
** تداوم این دیدارها برای حل مشکلات معدنکاران ضروری است
رئیس خانه معدن استان یزد هم درباره این جلسه از میزبانی و برنامه ریزی استاندار یزد برای جلسه دیدار فعالان معدنی و صنعتی استان تشکر کرد و گفت: تداوم این دیدارها و جلسات کمک خواهد کرد که با تعامل بین دولت و بخش خصوصی نتایج مطلوب و مورد نظر حاصل شود.
سعید افضلی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این جلسه نماینده خانه معدن استان یزد با مرور اولویت های توسعه بخش معدن، خواستار توجه بیشتر سازمان منابع طبیعی استان در پاسخ به استعلام های صورت گرفته شد که این می‌تواند باعث افزایش اشتغال در استان شود.
وی با بیان عملکرد مثبت استانداری یزد و سازمان صمت استان در استمهال و بخشودگی حقوق دولتی معوق معدنکاران از عملکرد استاندار و معاونت اقتصادی استانداری قدردانی کرد و خواستار ادامه این روند در سال آتی شد تا در شرایط سخت اقتصادی، معدنکاران مجال پشت سر گذاشتن مشکلات مالی را داشته باشند.
این فعال معدنی ،با اشاره به عملکرد شورای معادن استان به ریاست استاندار تأکید کرد: در این جلسه ، موضوع رسیدگی به پرونده های معدنی معطل در سازمان منابع طبیعی استان نیز مطرح شد که مورد استقبال استاندار یزد قرار گرفت و ایشان دستور رویکرد تعاملی سازمانها را در استان با بخش تولید دادند.
** مدیریت ارشد استان در حل مشکلات بخش خصوصی جدی است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد هم درباره این جلسه گفت: در شرایطی که کشور برای مقابله با تشدید تحریم های دشمنان آماده می شود، گسترش ارتباط مدیران دولتی با بخش خصوصی از هر روزی ضروری تر است.
محمدرضا علمدار یزدی افزود: بر همین اساس برنامه‌هایی از سوی استاندار محترم و نیز نخبگان بخش خصوصی ارائه شده که در حال بررسی و اجراست.
وی درباره برخی از این برنامه‌ها گفت: برگزاری جلسات منظم، پیوسته و مستقیم با بخش خصوصی و اعلام بدون دغدغه مشکلات و راهکارهای انجمن ها و صنوف برای حل مسائل یکی از این طرح ها بوده است.
رئیس سازمان صمت یزد تصریح کرد: در جلسه چهارشنبه شب هفت تن از مدیران بخش خصوصی از گروه صنعت برق و الکترونیک، کاشی و سرامیک، فولاد ، مواد غذایی، نساجی، معدن و شیمیایی و سلولزی به بررسی مشکلات موجود بویژه در ارتباط با دستگاههای دولتی پرداختند.
علمدار یزدی ادامه داد: استاندار یزد بعد از شنیدن مشکلات تولیدکنندگان ضمن تأکید بر نجابت این قشر صبور و پرتلاش، صراحت در بیان مسائل را بسیار ضروری دانستند و به مدیرانی که در ارائه خدمات به بخش خصوصی کارآمدی لازم و مورد انتظار دولت را ندارند هشدار دادند تا هرچه سریع‌تر نکات و مسائل بخش خصوصی فورا در دستور کار قرار گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در پایان گفت: استاندار یزد به عنوان عالی‌ترین مقام دولتی در استان، نگاه کارشناسی و دقیقی نسبت به اقتصاد و مسائل مرتبط با صنعت، معدن و تجارت دارند و طبق دستوراتی که صادر کردند تیم اقتصادی استان مامور به ارتباط مداوم با بخش خصوصی و رفع فوری موانع و مسائل بخش تولید شده است.
علمدار یزدی افزود: در همین رابطه استاندار، خواستار حضور نمایندگان بخش خصوصی برای بررسی عملکرد برخی مدیران دولتی در جلسه شورای اداری روز پنجشنبه شد.
در همین خصوص رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: بر اساس هماهنگی های بعمل آمده با تولیدکنندگان و صاحبان صنعت، در جلسه چهارشنبه شب در حضور استاندار ، مشکلات این بخش بطور ویژه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان بررسی خواهد شد.
سیدمجتبی حسینی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نشست چهارشنبه شب به میزبانی اتاق بازرگانی و به مدت حدود ۳ ساعت برگزار شد و مورد استقبال صنعتگران و اصحاب تولید قرار گرفت.
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: در این نشست که در آن مدیران عضو تیم اقتصادی استان و مسئولین نهادهای نظارتی نیز حضور داشتند، نمایندگان انجمن های تخصصی حوزه تولید استان (آهن و فولاد، کاشی و سرامیک، نساجی، مواد شیمیایی، صنایع غذایی، معادن، سیم و کابل) به بیان نقطه نظرات، چالش های پیش رو و درخواست های خود پرداخته و پیشنهاداتی را مطرح کردند.
وی با اشاره به ارتباط نزدیک دیدگاه های بخش دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: بخش خصوصی در این نشست همراهی و همیاری خود را با دولت اعلام کرد و از سوی دیگر سخنان استاندار محترم در حمایت از بخش خصوصی و لزوم اقدامات عملی در این راستا با تشویق مکرر فعالان عرصه تولید همراه بود.
این مسئول در پایان گفت: به منظور بررسی بیشتر پیشنهادات ارائه شده و اتخاذ تصمیمات عملی و کارشناسی مقرر گردید، مباحث هرکدام از انجمن های تخصصی بصورت مجزا در جلسات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مطرح و پیگیری شود تا تاب آوری اقتصاد استان در شرایط پیش رو افزایش یابد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..