مدیرکل بهزیستی استان یزد:

۲۰ هزار نفر در یزد زیرپوشش انجمن معتادان گمنام هستند

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به ورود جدی‌تر بهزیستی به بحث اعتیاد گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار نفر در استان یزد زیر پوشش انجمن معتادان گمنام هستند.

به گزارش یزدی نیوزجلیل عفتی،در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی از اعتیاد به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و اظهار داشت: این آسیب زمینه‌ساز بسیاری دیگر از آسیب‌های اجتماعی است و اگر بتوانیم از آن پیشگیری کنیم یا به درمان بپردازیم، از بسیاری آسیب‌ها پیشگیری کرده ایم.

 
وی با اشاره به اینکه اعتیاد در بین بانوان نیز روند افزایشی پیدا کرده است، افزود: در حال حاضر پنج درصد از معتادان استان یزد را زنان تشکیل می‌دهند بر همین اساس به سمت توسعه مراکز ترک اعتیاد بانوان و آموزش مهارت‌های زندگی به آنها حرکت کرده ایم.
 
عفتی خاطرنشان کرد: در همین راستا، مرکز جامعه پذیری و توانمندسازی زنان با عنوان خانه بهبودی در هفته بهزیستی افتتاح خواهد شد.
 
مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه استمرار برخی آموزش‌ها و قرار گرفتن در بین افراد دارای درد مشترک میِ‌تواند تا حد زیادی عدم بازگشت به سمت اعتیاد را تضمین کند، افزود: در همین راستا انجمن معتادان گمنام از سال‌ها پیش در استان یزد راه اندازی شده و در حال حاضر ۲۰ هزار نفر در استان یزد زیر پوشش این انجن هستند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های هفته بهزیستی پرداخت و اظهار داشت: از ۲۱ تا ۲۹ تیرماه به نام هفته بهزیستی تعیین و نامگذاری شده و برنامه های امسال با شعار «بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به‌زیستن» دنبال می شود.
 
عفتی، افتتاح فاز سوم مجتمع فرهنگی آموزشی شیرکوه، افتتاح کارگاه تولیدی زنان سرپرست خانوار در شاهدیه، افتتاح مراکز مشاوره در شهرهای مختلف استان و … را بخشی از این برنامه ها برشمرد.
 
مدیرکل بهزیستی استان یزد تاکید کرد: همه تلاش ما برای بهتر زیستن مردم به ویژه جامعه هدف است و برای این منظور خانواده های بی‌سرپرست و بدسرپرست مورد توجه بیشتری قرار گرفته اند.
 
عفتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های بهزیستی برای کاهش آمار طلاق در استان یزد عنوان کرد: برای این منظور به سمت آموزش پیش رفته ایم و در حال حاضر زوجین ۱۶ ساعت آموزش اجباری قبل از ازدواج خواهند داشت و در این زمینه در بین ۳۱ استان کشور، تنها استانی هستیم که آموزش‌های اجباری قبل از ازدواج را داریم.
 
وی در ادامه این نشست به تشریح برنامه و خدمات مختلف بهزیستی در حوزه بیماری‌ها، ازدواج، طلاق، اعتیاد، سقط درمانی، مناسب سازی معابر، آزمایش‌های و مشاوره های ژنتیک، مراکز نگهداری از کودکان و … پرداخت.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..