برگزاری مانور لحظه صفر در بافق

دبیر مدیریت بحران بافق با اشاره به ضرورت حراست از دستاوردهای نظام با حفظ آمادگی نیروهای امدادی،‌‌گفت: مانور لحظه صفر در شهرستان بافق برگزار شد .

به گزارش یزدی نیوز«مهدی دهستانی» در حاشیه برگزاری مانور لحظه صفر شهرستان بافق،‌اظهار کرد: در این مانور که واژگونی یک دستگاه مینی بوس اتفاق افتاد اقداماتی از جمله حمل و نقل مصدومان، تخلیه امن و انجام عملیات امداد و نجات تمرین شد .

 
وی زمان ورود نیروهای امدادی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: نخستین ورودی، نیروهای آتش نشانی با ۴ دقیقه زمان، اورژانس و پلیس ۱۱۰ با شش دقیقه زمان، راهداری هشت دقیقه و راهنمایی رانندگی با ۱۰ دقیقه زمان سر صحنه حادثه حضور پیدا کردند .
 
دبیر مدیریت بحران بافق افزود: در آینده نزدیک این مانورها جهت آمادگی هر چه بیشتر دستگاه‌های امدادرسانی تداوم خواهد داشت و نواقص و کاستی‌های موجود نیز به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌شود .
 
دهستانی هدف از برگزاری این مانور را حفظ آمادگی نیروهای امداد و نجات  اعلام کرد و گفت: شهرستان بافق ، شهر معدنی است و با توجه به  تردد کامیون‌ها  در این شهر  و احتمال هرگونه خطر یا حادثه،  برگزاری این گونه مانورها در شهرستان امری ضروری است .
 
وی در پایان سخنان خود وجود سرعت گیرهای متعدد در سطح شهر را عاملی برای دیر رسیدن برخی نیروهای امدادی به محل حادثه عنوان و تصریح کرد: با نصب تعداد بیشتری از دوربین‌های راهنمایی رانندگی در سطح شهر میتوان موانع دست انداز و سرعت گیر را در سطح معابر اصلی شهر کاهش داد که این اقدام نیاز به هماهنگی و همکاری شورای ترافیک شهر دارد .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..