رئیس شورای شهر یزد:

پردیس بزرگ فرهنگی در یزد ایجاد می‌شود/راه‌اندازی خط اول بی‌آرتی

رئیس شورای شهر یزد از انجام توافق‌های لازم در زمینه میدان بزرگ شهر یا پردیس فرهنگی با پیمانکار خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزغلامعلی سفید در هشتاد و دومین جلسه شورای شهر یزد که با حضور استاندار و معاونان وی برگزار شد، با اشاره به ۱۸ تیرماه، سالروز جهانی شدن بافت تاریخی یزد اظهار داشت: تلاش شده تا با توافق‌های جدید، بتوانیم تحولات خوبی در سطح شهر برای توسعه گردشگری و ایجاد فضای با نشاط برای مردم رقم بزنیم.

 
وی عنوان کرد: از جمله این اقدامات می توان به پیگیری برای ساخت پنج هتل در مکان‌های مختلف شهر، راه‌اندازی قطار سریع‌السیر بین یزد ـ تهران و … اشاره کرد.
 
سفید با اشاره به سفر قریب الوقوع وزیر راه و شهرسازی به استان یزد بیان کرد: با کمک راه و شهرسازی مجوز پروازهای خارجی از وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی گرفته شده و امیدواریم بتوانیم با تحقق این امر، مقدمات را برای افزایش حضور گردشگران خارجی در شهر تاریخی یزد فراهم کنیم.
 
رئیس شورای شهر یزد همچنین از پیگیری برای راه اندازی اولین خط BRT در یزد خبر داد و عنوان کرد: با کمک معاون عمرانی استاندار، این مهم در شورای ترافیک یزد به تصویب رسید و اکنون نیز پیگیر قطعی شدن پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان برای این منظور از سوی وزارت کشور هستیم.
 
سفید در بخش دیگری از سخنان خود از انجام توافق‌های لازم در زمینه میدان بزرگ شهر یا پردیس فرهنگی با پیمانکار خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم این پروژه هدیه ای ماندگار از این دوره برای مردم شهر یزد باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات مردم یزد را بحث اتباع خارجی دانست و بیان کرد: پراکندگی اتباع خارجی در یزد، نارضایتی‌هایی در بین مردم داشته و مردم خواستار ساماندهی آنها هستند.
 
سفید خاطرنشان کرد: این موضوع توسط مسئولان استان به ویژه شهرداری مورد بررسی قرار گرفته و طرحی نیز در این رابطه تهیه شد که بر اساس آن خواستار مکان‌یابی طرح از سوی شهرداری برای ایجاد یک مهمان‌شهر در یزد هستیم.
 
وی تصریح کرد: با ایجاد مهمان‌شهر، اتباع مجاز می‌توانند در آن ساکن شوند و سایر افرادی که باقی می‌مانند، غیرمجاز هستند که این امر باعث شناسایی آنها خواهد شد و مردم نیز دیگر به آنها خدماتی نظیر اجاره مسکن نخواهد داد.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..