مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری:

هدف از تشکیل شرکت‌های تعاونی دهیاری ها مشارکت آنها در حوزه های عمرانی و خدماتی است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با بیان اینکه ‌هدف از تشکیل شرکت‌های تعاونی دهیاری ها، مشارکت دهیاری ها در حوزه های عمرانی و خدماتی است بر ضرورت اجرای پروژه‌های عمرانی از سوی شرکت تعاونی دهیاری ها تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزدر نشستی به ریاست مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری وضعیت شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان بهاباد مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در این نشست به تشریح وظایف و مأموریت‌های شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، پروژه‌های عمرانی، گردشگری، کشاورزی، دامپروری و نیز ساخت و ساز و تخلفات ساختمانی پرداخت و گفت: هم‌افزایی دهیاران، ارتباط مستقیم با نمایندگان دولت در شهرستان‌ها از جمله فرماندار و بخشدار، همکاری با دستگاه‌های اجرایی و ارتباط با فعالان اقتصادی لازمه موفقیت و پایداری شرکت تعاونی دهیاری‌هاست.
«محمود زارع رشکوئیه» با بیان اینکه به طورکلی هدف از تشکیل شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها مشارکت دهیاری‌ها در بخش‌های عمرانی و خدماتی است؛ بر ضرورت اجرای پروژه‌های عمرانی دهیاری‌ها از سوی شرکت تعاونی دهیاری‌ها و بازگشت هزینه‌ها به چرخه اعتبارات دهیاری‌ها تأکید کرد.
زارع رشکوئیه افزود: برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری باید برنامه اقتصادی تدوین شده وجود داشته باشد و تدوین برنامه اقتصادی بدون نیازسنجی، امکان‌سنجی و مطالعات تکمیلی ممکن نخواهد بود.
وی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها، ادامه داد: شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها می‌توانند با درنظر گرفتن فرصت‌های شغلی موجود در روستاهای استان که براساس نیازسنجی و آمایش سرزمینی بررسی و شناسایی گردیده‌ است؛ در جهت توسعه پایدار روستاها تلاش کنند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به پتانسیل‌های موجود در روستاهای بهاباد بر فعالیت شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان بهاباد در سه حوزه گردشگری، کشاورزی و معدن تأکید و خاطرنشان کرد: معرفی جلوه‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و تفریحی روستاها می‌تواند زمینه‌ساز رونق اقتصادی و توسعه گردشگری در این مناطق باشد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..