برگزیدگان جشنواره استانی قصه‌گویی در مهریز تجلیل شدند

مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان سومین جشنواره استانی قصه‌گویی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان و قصه‌گویان استان در سالن شهید کشاورزی مهریز برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز«سید محمد رستگاری» فرماندار مهریز در این مراسم گفت: برگزاری این جشنواره در شهرستان باعث ایجاد انگیزه و شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان علاقند به هنر قصه ‎‎ گویی خواهد شد.

 
وی با بیان ان که از طریق قصه می‌توان فضائل اخلاقی را در کودکان درونی ساخت، افزود: قصه نقاط ضعف و قدرت  را به انسان نشان می‌دهد و زمینه را برای رشد اخلاقی وی آماده می‌کند. 
 
«سید رضا آقایی» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز نیز ضمن ارائه گزارش مختصری از روند برگزاری سومین جشنواره استانی قصه گویی در شهرستان، گفت: این جشنواره با هدف  احیای سنت قصه‌گویی و ترویج این هنر به عنوان یک ابزار تربیتی در موضوعات قصه‌های بومی محلی و قصه‌های واقع گرایانه فولکور مهریز برگزار شد.
 
به گفته این مسئول، در این جشنواره ۴۰  قصه‌گوی نوجوان و بزرگسال با هم به رقابت پرداختند که در نهایت با قضاوت داوران از  12 نفر در بخش بزرگسالان و ۸ نفر در بخش نوجوان به عنوان برگزیدگان و ۷ نفر شایسته تقدیر، تجلیل شد.
 
گفتنی است، داوری این جشنواره را  «محمد رضا آخوندی»، «مهدی آرایی»، «فاطمه بحرانی» و «مریم حیدری»  برعهده داشتند.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..