آیت الله اعرافی:

آموزش و پیشگیری باید در صدر برنامه‌های بهزیستی قرار گیرد

امام جمعه شهرستان میبد بر لزوم در اولویت قرار گرفتن مجموعه فعالیت‌های پیشگیرانه و آگاهی بخشیی به جامعه از سوی بهزیستی تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله «علیرضا اعرافی» به مناسبت فراررسیدن هفته بهزیستی و در جمع کارکنان بهزیستی شهرستان میبد، گفت: کارهای خیر و نیک بشر دارای درجات و مراتبی است که خداوند به آنها  بها و ارزش داده است و خدمت به انسان‌ها در شرایط خاص و اضطراری به بهترین شکل در پیشگاه خداوند، ارزشی مضاعف دارد.

 
وی خدمات بهزیستی را برخوردار از ثمره دنیوی و اخروی دانست و گفت: به هر میزان که کار دشوارتر و سخت‌تر باشد، ارزش این خدمات بالاتر ودرجه آن برتر است. 
 
آیت الله اعرافی روحیه اخلاص، صبوری، شکیبایی و بردباری را جزو ارزش‌های انسانی خواند و افزود: به هر اندازه که کار انسان‌ها با صبر و بردباری، اخلاص و پشتکار همراه باشد، ارزشمندتر خواهد بود و خوشبختانه این کار در اداره بهزیستی با گشاده‌رویی و ظرافت انجام می‌شود لذا مقدس و قابل تقدیر است.
 
امام جمعه میبد در بخشی از سخنانش نگاه بلند مدت، آینده‌نگری و راهبردی را در کار نهادها و ادارات حائز اهمیت دانست و بیان کرد: این نگاه در حد مطلوب و قابل قبول در ادارات و نهادها دیده نمی‌شود و در برنامه‌ریزی‌های بلند مدت، ضعف و ن قص در بسیاری از بخش‌ها وجود دارد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این که مجموعه فعالیت‌های پیشگیرانه از جمله آگاهی بخشیدن به جامعه در صدر کارهای اداره بهزیستی قرار گیرد، گفت: نگاه کاملاً درست و مهم بهزیستی، پبشگیری و اقدامات قبل از پیدایش مشکلات و معضلاتی است که از قدیم تا به امروز بوده و با آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، خانواده ها از مسائل مختلف اعم از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، آنها را در جهت پیشگیری از انها هدایت می‌کند. 
 
واسپاری کارها به مردم، موسسات و مراکز مردمی، اعتماد و اتکا به مردم، توانمند‌سازی افرادی که توانایی کار دارند، تشکیل خانواده و جلوگیری از طلاق، رویکرد خانواده‌گرا به معنای جامع، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی که در سایه تعامل و همکاری قابل پیشگیری است، افزایش کمک‌های مردم یار، بحث مسکن و اشتغال مددجویان،جذب کمک‌های مردمی،نظارت و توجه به مهدهای کودک، ارتقاء بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، همکاری میان بخشی بین نهادهای امداد رسان و خدماتی برای از بین بردن فقر در شهرستان، تدوین و اجرای دانشنامه ازدواج و ترویج آن بین جوانان، مناسب‌سازی معابر برای راحتی و سهولت در رفت وآمد افراد معلول و ارتقاء و تجهیز مرکز ژنتیک از جمله دیگر مباحث مطرح شده از سوی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.
 
گفتنی است، در ابتدا نیز «سید محسن فلاح» رییس اداره بهزیستی شهرستان میبد گزارش کاملی از مجموعه اقدامات انجام شده در  این اداره ارائه کرد.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..