بازرس‌ کل استان:

نظام اداری یزد فشل است

بازرس کل استان یزد با تاکید بر این‌که در سال‌های اخیر با پیگیری بحث دولت الکترونیک اقدامات خوبی در زمینه جلوگیری از تخلفات صورت گرفته است، گفت: یزد در زمینه اداری فساد ندارد ولی با «فشل اداری» روبرو است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام و المسلمین «اکبر طالبی» در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر یزد با اشاره به این‌که توجه به سلامت اداری از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه شود اظهار کرد: ما هیچ زمانی نمی‌توانیم بگوییم یک اداره صد در صد فاسد و یا یک اداره صد در صد پاک است .

 
وی افزود: کشورهایی که در بحث سلامت اداری رتبه‌های نخست جهان را به خود اختصاص داده‌اند هم چنین ادعایی نمی‌توانند داشته باشند و احتمال وجود خطا در این کشورها وجود دارد .
 
بازرس کل استان یزد،‌گفت: صرف نظر از این‌که هم توقعات و هم گلایه‌هایی از مجموعه شهرداری وجود دارد لازم است که نسبت به بررسی فعالیت‌ها و پیدا کردن رویه‌های احتمالی غلط و رفع آن اقدامات لازم صورت پذیرد .
 
  طالبی در ادامه با اشاره به این‌که بسیاری از رویه‌های غلطی که در فعالیت‌های اداری وجود دارد به دلیل عادی شدن این فعالیت‌ها در طول سال‌های سال رخ داده گفت: تغییر این عادات غلط ممکن است با مقاومت‌هایی همراه باشد اما باید با جدیت نسبت به اصلاح رویه‌های غلط اقدام کرد .
 
این مقام مسئول با اشاره به  تغییرات صورت گرفته در سطح شهر یزد به ویژه در حوزه سیما و منظر شهری تصریح کرد: لازم است که این رویه همچنان ادامه پیدا کند و مردم تغییرات و اهتمام مسئولان به بهبود وضعیت شهر را به خوبی مشاهده کنند .
 
  وی با تاکید بر این‌که بحث پیشگیری اولویت اصلی سازمان بازرسی کل کشور است بیان کرد: قطعا پیشگیری و ارائه آموزش‌های لازم به مردم و کارکنان ادارات نقش بسیار مهمی در کاهش آمار تخلفات دارد .
 
بازرس کل استان یزد یکی از علل اصلی تخلفات را عدم آگاهی افراد از قوانین و حیطه فعالیت‌ها دانست و بیان کرد:  بدترین لحظه کاری برای ما در بازرسی این است که بخواهیم در سازمان بازرسی از یک مدیری که ۲۰ یا ۲۵ سال سابقه دارد بازپرسی کنیم و در ارتباط با خطایی که کرده از وی پاسخ بخواهیم به همین دلیل برای عدم رخ دادن چنین موضوعی، به بحث پیشگیری توجه بسیار ویژه‌ای داریم .
 
وی با تأکید بر این‌که وجود نظارت بر فعالیت‌ها یک موضوع ضروری و اجتناب‌ناپذیر است خاطرنشان کرد: وجود نظارت در دستگاه‌ها سبب می‌شود که حساسیت نسبت به رعایت قوانین افزایش پیدا کند و به خودی خود این موضوع عاملی برای پیشگیری از تخلفات است .
 
طالبی بازرسی‌های موردی را یکی دیگر از انواع سه گانه پرونده‌های بازرسی دانست و ادامه داد: این نوع پرونده‌ها بر اساس گزارش‌هایی است که از طریق مردم و یا رسانه‌ها اعلام می‌شود و بدون هیچ برنامه ریزی قبلی اقدام به آن می شود .
 
  بازرس کل استان یزد پرونده‌های فوق‌العاده را نوع سوم پرونده‌های بازرسی دانست و بیان کرد: این پرونده‌ها بر اساس موارد خاص و بر اساس دستور مافوق صورت می‌پذیرد و تعداد آن بسیار کم است .
 
وی با تأکید بر این‌که رویکرد سازمان بازرسی استان به هیچ عنوان جلوگیری از فعالیت مدیران استان و یا از بین بردن شجاعت آنها نیست خاطرنشان کرد: در صورتی که رعایت قوانین به صورت کامل توسط مسئولان انجام شود قطعا بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و تنها موضوعی که باید به آن توجه شود این است که روی رویه‌های خلاف قانون اصرار نداشته باشیم .
 
طالبی با بیان این‌که مدیران استان یزد نوعا و ۹۹ درصد مدیران متعهد، خوب و دست‌پاک هستند گفت: یزد در زمینه اداری فساد ندارد ولی با "فشل اداری" روبرو است و لازم است که این مشکل که به واسطه برخی بی توجهی‌ها رخ داده برطرف شود .
 
بازرس کل استان یزد در پایان با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر با پیگیری بحث دولت الکترونیک اقدامات خوبی در زمینه جلوگیری از تخلفات صورت گرفته است گفت: با این وجود هنوز بستر فساد به صورت کامل از ادارات جمع‌آوری نشده و باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این موارد اقدامات لازم صورت پذیرد .
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..