بهره مندی روستائیان از مزایای صندوق بیمه کشاورزی،روستایی وعشایری

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان یزدگفت: 22هزار نفر از روستائیان استان تحت پوشش بیمه این صندوق قرار دارند.

به گزارش یزدی نیوز مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان یزد در نشست مشورتی دهیاران شهرستان مهریز در تنگ چنار از رشد ۱۱۵درصدی پرداخت مستمری در استان اشاره کرد وگفت: 

در  حال حاضر در استان یزد حدود ۲۲۰۰۰نفر بیمه شده هستند که از این تعداد ۲۴۰۰نفر در حالل دریافت انواع مستمری های این صندوق هستند و در سال گذشته در استان یزد رشد ۱۱۵درصدی پرداخت مستمری داشتیم .
ابراهیمی افزود:در حال حاضردر استان یزد ۱۳۰۰نفر بازنشسته پیش از موعد با ۱۰ روز حقوق عضو این صندوق هستند و۱۲۰۰نفر مستمری فوتی و۱۰۰نفر مستمری از کار افتاده دریافت می کنند
به گفته وی تمامی کشاورزان شاغل در بخش کشاورزی، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی، زنان خانه‌دار روستایی و عشایری، می‌توانند عضو این صندوق شوند.
وی ادامه داد:صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ به منظور حمایت از روستائیان ، عشایر و کشاورزان در کشور تاسیس شد تا از انها که در تعاریف سازمان تامین اجتماعی کارگر محسوب نشده و طرح های حمایتی شامل آنها نمی شود زیر پوشش حمایت های اجتماعی قرار بگیرند.
در واقع این صندوق یکی از صندوق های چهارگانه و زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به سه قشر کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش های مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت است.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایری یزد به فعالیت کارگزاری این صندوق در استان اشاره کرد و گفت: روستاییان و کشاورزان می توانند با مراجعه به کارگزاری های صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان از مزایای این صندوق برخوردار شوند.
ابراهیمی اظهار داشت: مشمولان تنها با پرداخت ۵ درصدی حق بیمه عضو صندوق می شوند و دولت نیز ۱۰ درصد حق بیمه مشمولین عضویت در صندوق را پرداخت می کند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستائیان و عشایر استان سن مجاز برای بیمه شدن افراد در این صندوق را بین ۱۸ تا ۵۰ سال اعلام کرد و افزود:بر اساس قوانین، کشاورزان، روستاییان و عشایری که بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشند، می توانند زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار بگیرند
دهقانزاده بخشدار بخش مرکزی مهریز در این نشست هدف صندوق بیمه را جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، ‌تامین امنیت اجتماعی و بالابردن سطح زندگی روستاییان و عشایر دانست و بر حمایت دهیاران از این صندوق تاکید کرد
در پایان این نشست احکام بازنشستگی تعدادی از بیمه شدگان صندوق بیمه کشاورزی روستاییان و عشایر دهستان تنگ چنار اهداء شد.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..