کشت گندم در استان یزد بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته کشت گندم در استان یزد بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: ‌‌‌امسال ۳۹ هزار تن گندم از ۱۱ هزار هکتار زمین زراعی در یزد برداشت می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی حاتمی‌زاده در یزد‌ به زمان برداشت گندم از استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: برداشت گندم از تاریخ ۱۰ خرداد ماه امسال در استان یزد آغاز شده است.

 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در سطح استان ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار است تصریح کرد: با توجه به مسئله کم آبی و بحران‌هایی که در این سال‌ها کشاورزان استان با آن روبه رو هستند، اما پیش بینی می‌شود که ۳۹ هزار تن گندم در استان یزد برداشت شود که به صورت میانگین در هر هکتار ۴ تن می‌شود.
 
وی بیشترین تولید گندم را در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و بهاباد عنوان و خاطرنشان کرد: برای سال جاری ۱۰ مرکز خرید گندم‌های مازاد بر مصرف کشاورزان استان با قیمت ۱۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.
 
حاتمی‌زاده با اشاره به کاهش کشت گندم در سال‌های اخیر در سطح استان اذعان داشت: افت آب‌های زیرزمینی و تداوم خشکسالی در این سال‌ها از دلایل اصلی کاهش افت کشت محصول گندم در استان یزد بوده است.
 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته با ۵۵ درصد کاهش در سطح کشت گندم در استان یزد روبه رو بودیم افزود: طی این ۱۰ سال سطح کشت گندم در استان یزد از ۲۷ هزار هکتار به ۱۱ هزار هکتار کاهش یافته است که به نوعی زنگ خطر را در این راستا به صدا درآورده است.
 
وی به زمان پایانی برداشت گندم در استان یزد اشاره و عنوان کرد: اواخر اردیبهشت ماه زمان تعیین شده در جهت پایان کار برداشت گندم در استان است که در این راستا از ۴۰ کمباین و ۱۸۰ دستگاه دروگر نیز استفاده می‌شود.
 
حاتمی‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری کشاورزان و همچنین بهبود وضعیت آبی استان یزد در سال‌های آینده شاهد وضعیت مناسب در تولید محصولات کشاورزی که نیاز مبرم مردم است باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..