رئیس فرهنگستان علوم:

جامعه پرسشگر نیازمند تأمل و کتابخوانی است

رئیس فرهنگستان علوم گفت: جامعه پرسشگر نیازمند تأمل و کتابخوانی است.

به گزارش یزدی نیوز رضا داوری اردکانی در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دومین دوره کتاب سال یزد، جایزه ویژه شهید صدوقی با اشاره به اینکه برای کتابخوانی باید وقت و هزینه گذاشته شود، اظهار داشت: جامعه پرسشگر نیازمند تامل و کتابخوانی است.

 
وی خاطرنشان کرد: کتاب خواندنی خوب و مفید خواهد بود که فرد نیاز و طلب به دانستن داشته باشد.
 
داوری اردکانی با بیان اینکه ما بسیار کم کتاب می ‌خوانیم، ادامه داد: به نظر می‌رسد ما سئوالی از خود نمی‌پرسیم و احتیاجی نداریم به کتاب مراجعه کنیم.
 
داوری اردکانی با تا کید بر اینکه اکنون وارد زمانی شده‌ ایم که ناگزیر باید به علوم اجتماعی روی بیاوریم، افزود: امروز به علوم انسانی و اجتماعی نیاز داریم، چرا که تعامل با جامعه و نزدیک شدن به جامعه مدنی، اقتضای علوم اجتماعی است.
 
وی عنوان کرد: علوم اجتماعی هم علوم انتقادی است و در اصل تجدد نقد است، نقد مطابقت دادن و تطبیق امور با یک میزان و از قدیم به این‌گونه بوده است.
 
این چهره ماندگار فلسفه ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته، مشکل‌ترین رشته ها، رشته های علوم انسانی و آسان ترین رشته ها، رشته های مهندسی است اما ما با ابتدای تجدد، آشنایی کمی با علوم انسانی پیدا کردیم و در آن بیشتر کار نظری می کنیم.
 
این استاد فلسفه با بیان اینکه علم امروز علم نظری صرف نیست، تأکید کرد: علوم همواره به تحول و تغییر نیاز دارند و در تحول جامعه مؤثر هستند.
 
۴۳۰ اثر به دبیرخانه دومین دوره کتاب یزد ارسال شد که از این میان ۸۰ اثر برای داوری به وزارت ارشاد فرستاده شد که از این میان چهار اثر برگزیده، چهار اثر شایسته تقدیر و یک ناشر نیز مورد تجلیل قرار گرفت.
 
در مراسم اختتامیه دومین دوره کتاب یزد که در تالار فرهنگ یزد برگزار شد، علاوه بر رئیس فرهنگستان علوم، معاونان استاندار یزد، شهردار یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و جمعی از مسئولان حضور داشتند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..