دبیر علمی دومین دوره کتاب سال یزد خبر داد:

بهره‌گیری از داوران کتاب سال ایران در مهمترین رویداد فرهنگی یزد

دبیر علمی دومین دوره کتاب سال یزد گفت: برای انتخاب شایسته در مهمترین رویداد فرهنگی یزد، از داوران کتاب سال جمهوری اسلامی ایران بهره گرفته شده است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام شهاب الدین وحیدی در مراسم اختتامیه دومین دوره کتاب سال یزد، هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی، معرفی و تجلیل از پژوهشگران و محققان دانست و اظهار داشت: بدون شک تشویق و تجلیل از فعالان حوزه کتاب تأثیر بالایی در فعالیت‌های این حوزه دارد و موجب دلگرمی فعالان این عرصه می‌شود.

 
وی افزود: ۱۲ گروه موضوعی برای آثار ارسالی مشخص‌ شده و سعی کردیم همه آثار ارسالی مورد ارزیابی قرار گیرد که این گروه دوازده‌گانه شامل دین، ادبیات، فلسفه و روانشناسی، علوم اجتماعی، تاریخ و جغرافیا، هنر و معماری، زبان و زبان‌شناسی، کودک و نوجوان، علوم خاص، علوم کاربردی، کلیات و یزد شناسی بوده است.
 
وحیدی ادامه داد: در مورد خصوص شاخص‌های انتخاب آثار منتخب نیز مواردی همچون رعایت استانداردها در ساخت و نگارش کتاب، تازگی و نوآوری، استحکام منابع، بهره‌گیری از قدرت تحلیل و استنتاج، بهره‌گیری از محتوای علمی ارزشمند، زیبایی زبان، رعایت استانداردهای تألیف، طرح روی جلد و … در نظر گرفته‌ شده است.
 
وی تأکید کرد: از ۴۳۰ آثار ارسال ‌شده در هر گروه سه کتاب انتخاب و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال ‌شده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آثار را به خانه کتاب ایران برای ارزیابی ارسال کرده است.
 
دبیر علمی دومین دوره کتاب سال یزد گفت: با توجه به بهره ‌گیری از داوران کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، هیچ شک و شبهه ‌ای در انتخاب آثار برتر وجود ندارد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..