رییس دادگستری یزد خبر داد؛

رد پرونده درخواست عفو قاچاقچیان انسان در استان

رییس کل دادگستری استان یزد از رد پرونده درخواست عفو مجرمانی که احکام آنها قطعی شده است برای بازدارندگی بیشتر از انجام این قبیل جرائم خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا حبیبی» در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان مهریز که در مجتمع پردیس شکیب این شهر برگزار شد، گفت: شهرستان مهریز در بین شهرستان‌های استان به لحاظ این که در مسیر جاده ترانزیت قرار دارد و همچنین با وجود پاسگاه ایست و بازرسی ثابت در ورودی این شهرستان از سمت جنوب کشور، به عنوان گلوگاه در کشور مطرح هست. 

 
وی افزود: شهرستان مهریز برای قاچاقچیان انسان و کالا و مواد مخدر از حساسیت و موقعیت خاصی برخوردار هست و به همین دلیل نیز تلاش بر این بوده که دادگستری شهرستان مهریز را در حد امکان تقویت کنیم و در این رابطه نیز توفیقاتی داشته‏‏ایم. 
 
حبیبی ادامه داد: تقریباً ۸۰ درصد پست‌های قضایی در این شهرستان تکمیل هست و پست های اداری جایگاه مطلوبی دارد ولی تا آخر امسال با توجه به جذب نیروهای جدید، شهرستان مهریز از نظر تعداد کارکنان اداری تقویت خواهد شد. 
 
وی در بخش دیگری از سخنانش بر پرهیز از انتقال اتباع غیرمجاز و مجازات سنگین آن تاکید کرد و گفت: بحث تردد افاغنه غیر مجاز در این شهرستان که متاسفانه از این مسیر عبور داده می‌شوند و بعضی از افراد سودجو سعی کردند برخی جوانان این منطقه را فریب و آلوده به این اقدام مجرمانه کنند در حالی که از نظر قانونی، انتقال اتباع غیر مجاز اتباع، جرم و مجازات سنگینی دارد.
 
رییس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به پرونده‌هایی که تاکنون در این رابطه در استان تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: با متخلفان در این زمینه برخورد شدید قانونی صورت گرفته و درخواست عفو مجرمانی که احکام آنها قطعی شده برای بازدارندگی بیشتر در کمیسیون عفو پذیرفته نشده است.
 
حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» امام جمعه مهریز در این مراسم بر چاره‌اندیشی مسئولان برای مبارزه با قاچاق انسان و تعیین تکلیف پاسگاه بازرسی ثابت مهریز تاکید کرد و گفت: بحث قاچاق انسان در شهرستان مهریز یکی از معضلات این شهر است و مشکل و معضل شهرستان شده و جذب جوانان برای ورود به این کار غیرقانونی از مهمترین مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی مهریز است که لازم است تصمیمات لازم گرفته شود. 
 
در این نشست از زحمات «رسول دمیری» به عنوان رئیس قبلی دادگستری شهرستان مهریز تقدیر و «مرتضی حداد زاده» به عنوان رئیس جدید معرفی شد.
 
گفتنی است، «رسول دمیری» با مسئولیت شعبه دوم حقوقی دادگستری استان یزد ادامه خدمات قضایی خود را ادامه خواهد داد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..