صادقیان خبر داد؛

تجهیز تمام چاه‌های کشاورزی استان یزد به کنتور هوشمند تا پایان امسال

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان این‌که برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش 426 میلیون مترمکعب برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی یزد در دستور کار است، گفت: تا پایان امسال تمام چاه‌های کشاورزی استان یزد به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز«محسن صادقیان» در جلسه آمایش استان با بیان این‌که در بحث آب سعی داشتیم که در بخش‌های کشاورزی، شرب، صنعت، فضای سبز و غیره با برنامه عمل کنیم، اظهار کرد: از ابتدای سال با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، به صورت هفتگی کارگروه سازگاری با کم آبی با حضور مسئولان مرتبط استان برگزار می‌شود که نسبت به شرایط حاد کنونی ایده‌ها و نظرات خود را ارائه می‌کنند .

 
وی افزود: به این شکل که این برنامه‌ها را بتوانیم طی چهار یا پنج سال به نتیجه برسانیم و در هر سال نیز با سنجش آن، دقت نظر کاملی روی طرح‌ها آبی استان داشته باشیم .
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد،‌گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که در کارگروه سازگاری با کم آبی استان برای جهاد کشاورزی داشتیم، این سازمان موظف شده که تا سال ۱۴۰۰، ۴۲۶ میلیون متر مکعب برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی استان کاهش دهد که اگر به خوبی و به‌درستی انجام گیرد تا سال ۱۴۰۰ دیگر ان‌شاءالله شاهد افت آب زیرزمینی در استان یزد نخواهیم بود .
 
صادقیان تصریح کرد: این برنامه چهار ساله به یک طرح تبدیل شده که هر ساله نیز کنترل می‌شوند که بتوانیم با شاخصه‌هایی که تعریف کردیم در بازه‌های زمانی خاص به اهداف مورد نظر در بخش‌های مختلف دست یابیم و طرح‌هایی که در حال اجرا است به چه شکلی درآمده و آیا با طرح و برنامه‌ای که تعریف شده هم خوانی دارد یا خیر .
 
وی ادامه داد: تا پایان امسال تمام چاه‌های کشاورزی استان یزد باید به کنتور هوشمند مجهز شوند تا با این کنتور بتوان میزان برداشت چاه‌ها را ارزیابی کرد .
 
صادقیان خاطرنشان کرد: همچنین اداره آب و فاضلاب استان نیز موظف شده که ۱۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی آب را در استان داشته باشیم که یکی از آنها استفاده از وسایل کاهنده مصرف آب در منازل است .
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در پایان گفت: در بخش فضای سبز باید ۴.۸ میلیون متر مکعب برداشت از آب‌های شرب کاهش یابد تا در سال‌های آینده بتوان سفره‌های آب زیرزمینی استان را حفظ و حراست کرد .
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..