معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

خانواده، محور برنامه‌های آموزشی و تربیتی برای مدیریت مصرف انرژی در کشور است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در همایش تجلیل از بانوان برگزیده ‌استان در مدیریت مصرف برق، گفت: خانواده، محور برنامه‌های آموزشی و تربیتی برای مدیریت مصرف انرژی در کشور است.

به گزارش یزدی نیوز"محمدعلی طالبی" در دهمین همایش تجلیل از بانوان برگزیده استان در مدیریت مصرف برق، ‌بیان کرد: خانواده کانون اصلی تربیت در جامعه است و هر جا که به خانواده ها برای فرهنگ سازی ‌و آموزش مراجعه کرده ایم، توانسته‌ایم در آن حوزه موفق شویم.

طالبی ‌ادامه داد: بانوان به جهت مدیریت بسیار خوبی که می توانند در خانه ‌داشته باشند، مطمئناً نقش تربیتی آنها از هر عنصر دیگر خانواده بالاتر است و ما مشاهده می کنیم هم در بخش مدیریت مصرف برق و هم دیگر وجوه تربیتی نیازمند حضور بانوان و خانواده هستیم و موفقیت ما با این حضور افزایش پیدا می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد‌: امروز در کشور و ‌در شرایطی که با آن روبه‌رو هستیم، بیش از هر زمان دیگری نیازمند مدیریت مصرف هستیم.
وی ا‌فزود: امروز کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا که متوسط مصرف آب و برق شان کمتر از ماست در حقیقت به مدیریت مصرف روی آورده اند، ما نیز باید به این شیوه روی آوریم ‌و اگر بتوانیم مدیریت خوبی را در حوزه مصرف آب و برق داشته باشیم به راحتی می توانیم اقتصاد خانواده را مدیریت کنیم و به رشد و توسعه هرچه بیشتر کشور کمک نماییم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد‌: شرایط امروز کشور و استان به گونه ای است که ‌با تغییرات اقلیمی در بحث برداشت آب قابل استحصال با مشکل روبرو هستیم و به دنبال آن ظرفیت نیروگاه های برق آبی ما نیز کاهش پیدا می‌کند که طبیعتاً در بخش برق نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.
طالبی با بیان اینکه خیلی از مسائل و مشکلات اجتماعی ناشی از همین موضوع کم آبی است، گفت: امروز می‌بینیم که در کشور بعضاً با تنش هایی به خاطر آب و برق روبرو هستیم و اگر بتوانیم مدیریت مصرف خوبی را در کشور اعمال کنیم، خیلی از تنش های اجتماعی در جای جای این کشور موضوعیت پیدا نخواهد کرد و هموطنان ما در همه جای ایران می توانند از یک شرایط مناسب زندگی برخوردار باشند.
‌معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار ‌بیان کرد:  نقش بانوان به عنوان محورهای آموزش و تربیت نقش بسیار با اهمیتی است و زنان جامعه در مدیریت مصرف آب و برق بسیار تاثیر گذار هستند.
طالبی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد‌: این ظرفیت و فرصت در همه دستگاه‌ها مانند شرکت توزیع ‌نیروی برق استان فراهم شود تا در بین خانواده ها بتوانیم با تربیت خوب اعضای خانواده و مدیریت مصرفی که به دست بانوان اتفاق می‌افتد بسیاری از مشکلات و مسائلی که در سطح اجتماع با آن روبرو هستیم را مدیریت کنیم.
گفتنی است در پایان این مراسم ضمن رونمایی از تمبر بانوان برگزیده استان در مدیریت مصرف برق با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از این بانوان تجلیل شد.
 
 
منبع:استانداری یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..