دبیر علمی دومین دوره کتاب یزد:

۴۳۰ اثر به دبیرخانه دومین دوره کتاب یزد رسید

دبیر علمی دومین دوره کتاب یزد گفت: در مهلت تعیین شده برای ارسال آثار به دبیرخانه دومین دوره کتاب یزد، ۴۳۰ اثر به این دبیرخانه رسید.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام شهاب الدین وحیدی مهرجردی در نشست خبری دومین دوره کتاب یزد، جایزه ویژه شهید صدوقی اظهار داشت: فرهنگ هر جامعه ای مبتنی بر تحقق و پژوهش آن جامعه است و می تواند به رشد و اعتلای فرهنگ منجر شود.

 
وی با اشاره به برگزاری دوره کتاب یزد که نخستین آن در سال ۹۳ برگزار شد، عنوان کرد: در اولین دوره کتاب یزد، ۸۴ اثر به دبیرخانه واصل شد اما در سال جاری که دومین دوره آن برگزار خواهد شد، ۴۳۰ اثر به دبیرخانه رسیده است.
 
وحیدی مهرجردی بیان کرد: هیچ اثری از آثار رسیده، از هیچ محقق و پژوهشگری کنار گذاشته نشده و همه آثار، در قالب ۱۲ گروه و زیرمجموعه مورد بررسی قرار گرفته است.
 
دبیر علمی دومین دوره کتاب یزد از جمله این گروه‌ها به برق و مذاهب، علوم خاص، علوم کاربردی، یزدشناسی، تاریخ و جغرافیا، هنر و معماری، زبان و زبان‌شناسی، کودک و نوجوان و … اشاره کرد.
 
وحیدی مهرجردی ادامه داد: تازگی و نوآوری در موضوع، رعایت استانداردها در ذکر منابع و مأخذ، بهره‌مندی از قدرت تحلیل و استنتاج کتب، برخورداری از تاثیرگذاری بالا، پاکیزگی کتاب و … نیز دیگر معیارهای دسته‌بندی کتب بوده است.
 
وی یادآور شد: از هر ۱۲ گروه، ۳۶ کتاب به وزارت ارشاد ارسال شده که از برگزیدگان در مراسم ویژه ای که پنج‌شنبه شب برگزار می‌شود، تجلیل خواهد شد.
 
دبیر علمی دومین دوره کتاب یزد اظهار داشت: کتاب‌هایی که تجلیل نمی‌شوند نیز به عنوان کتب دارای امتیاز، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه ۳۶ داور این کتاب‌ها را مورد بررسی قرار داده اند، عنوان کرد: جایزه کتب برتر مبلغ ۵ میلیون تومان و جایزه کتب شایسته تقدیر نیز مبلغ ۲ میلیون تومان خواهد بود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..