مدیرکل ارشاد استان یزد:

حمایت از ناشران یزدی بهانه برگزاری دوره‌های کتاب است

مدیرکل ارشاد استان یزد با اشاره به برگزاری دومین دوره کتاب یزد گفت: حمایت از ناشران یزدی بهانه برگزاری این دوره‌ها است.

به گزارش یزدی نیوز مجید جوادیان زاده در نشست خبری با اشاره به برگزاری دومین دوره کتاب یزد، جایزه ویژه شهید صدوقی خبر داد و اظهار داشت: این دوره‌های فرهنگی به منظور حمایت از ناشران کتب در استان یزد به ویژه کتب دارای محتوا یا نویسنده بومی برگزار می‌شود.

 
وی با اشاره به اینکه ۴۳۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، عنوان کرد: اختتامیه و آیین تجلیل از برگزیدگان این مراسم، فردا چهاردهم تیرماه به مناسبت روز قلم و ایام شهادت مرحوم آیت الله صدوقی در تالار فرهنگ یزد برگزار می شود.
 
جوادیان زاده ادامه داد: سیاست اداره کل ارشاد استان یزد، محوریت بخشیدن به مقوله کتاب به عنوان یک رسانه کهن فرهنگی است.
 
مدیرکل ارشاد استان یزد خاطرنشان کرد: با وجود رسانه های مجازی بسیار، کتاب هنوز خوشبختانه موقعیت و جایگاه خود را به خوبی حفظ کرده از این رو ما نیز زنجیره کتاب را از ناشر و نویسنده تا مخاطب حمایت خواهیم کرد.
 
جوادیان زاده عنوان کرد: معتقدیم برای کتابخوان شدن مردم، باید تولیدات خوب داشته باشیم تا مصرف نیز خوب باشد و این مهم باید مدنظر ناشران و نویسندگان قرار گیرد.
 
وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری این دوره‌های کتاب بتواند در تولید محتوای بهتر و ایجاد انگیزه در نویسندگان و ناشران موثر باشد.
 
جوادیان زاده عنوان کرد: این برنامه فرهنگی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و موسسه خانه کتاب در تهران و مشارکت خانه فرهنگ شهید صدوقی برگزار می‌ شود.
 
وی، مهمترین هدف برگزاری این دوره را شناسایی و معرفی کتاب های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب، معرفی و توسعه هویت فرهنگی، حمایت از ناشران، نویسندگان و پدیدآورندگان استان یزد اعلام کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..