مدیرکل آموزش و پرورش یزد خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی تربیت بدنی آموزگاران پایه یزد در تابستان امسال

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اهمیت برگزاری دوره آموزشی تربیت بدنی، گفت: اجرای کیفی برنامه های تربیت بدنی با اولویت مدارس دخترانه و حمایت معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده در سطح کشور برگزار می شود .

به گزارش یزدی نیوز«عباسعلی دانافر» در نشست ستاد استانی دوره آموزشی تربیت بدنی ویژه آموزگاران یزد، اظهار کرد: طرح آموزشی آموزگاران پایه جهت کسب مهارت‌های ویژه تربیت بدنی ویژه اموزگاران اول تا سوم به منظور اجرای کیفی برنامه های تربیت بدنی با اولویت مدارس دخترانه با مشارکت و حمایت معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده در سطح کشور برگزار می‌شود .

 
وی افزود: اجرای این طرح نه تنها باعث افزایش فعالیت های حرکتی در سنین رشد و سواد حرکتی می گردد، بلکه به شادابی و نشاط آموزگاران پایه نیز می انجامد .
 
مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و همکاری اعضای ستاد این دوره با کیفیت مطلوب در راستای توانمند کردن آموزگاران پایه و ایجاد نشاط در مدارس در سراسر استان برگزار شد .
 
«عباس دهقان» معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش نیز در این نشست از آموزش آموزگاران پایه به‌عنوان اثربخش‌ترین گزینه ممکن، در جهت سلامت دانش آموزان دختر و توسعه فرهنگ ورزش در میان قشر تأثیرگذار آموزگاران پایه یاد نمود .
 
وی افزود : با توجه به فقر حرکتی و زندگی آپارتمان نشینی و افزایش وزن دربین دانش آموزان و همچنین به منظور برگشت نشاط و شادابی در مدارس، آموزش آموزگاران پایه در مدارس ابتدایی جهت اجرای کیفی برنامه های تربیت بدنی با اولویت مدارس دخترانه در اولویت برنامه های این معاونت قرار دارد .
 
این مقام مسئول تصریح کرد: آموزش آموزگاران پایه درتابستان ۹۷ به مدت ۴۰ ساعت به صورت تئوری و عملی در هفته اول و دوم شهریور ماه انجام می‌شود. 
 
معاون تربیت بدنی و سلامت خاطرنشان کرد: نقش آموزگاران پایه به عنوان رکن اصلی مدارس ابتدایی در پیشبرد و تحقق اهداف این برنامه بسیار تاثیر گذار است، به همین لحاظ به منظور توانمند سازی و افزایش توان علمی آموزگاران پایه نسبت به شیوه های تدریس تربیت بدنی و سازمان دهی و اجرای فعالیت های ورزشی در یک طرح گسترده و سراسری تمامی آموزگاران پایه مدارس ابتدایی دختران، تحت پوشش این برنامه جامع آموزشی قرار می گیرند .
 
گفتنی است؛ دوره ضمن خدمت  40 ساعته آموزگاران پایه ویژه آموزگاران پایه اول تا سوم ابتدایی دخترانه کلیه مدارس در هفته اول و دوم شهریور ماه بصورت منطقه ای برگزار می‌گردد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..