مصالحه ۷۶ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره پلیس یزد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 76 درصد از پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری پلیس یزد به صلح و سازش منجر شده است .

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ«محمدرضا مزیدی» در نشست تخصصی اطلس آسیب‌های روانی و اجتماعی، اظهار کرد: نتایج و بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد عملکرد دوایر مشاوره کلانتری‌های استان یزد، نسبت به سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی را داشته است .

 
وی با بیان این‌که از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۸۷۲ پرونده در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها و مرکز مشاوره یزد تشکیل شده است، افزود: ۷۶ درصد از پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری پلیس، به صلح و سازش منجر شده است .
 
معاون اجتماعی پلیس یزد با اشاره به این‌که اختلافات خانوادگی، حقوقی، اجتماعی و اعتیاد از علت‌های اصلی مراجعه شهروندان به دوایر مشاوره پلیس یزد بوده، گفت: مصالحه برخی از پرونده‌ها با تلاش مددکاران کلانتری‌ها با چندین جلسه پیگیری و رسیدگی کارشناسان مشاوره صورت گرفته است .
 
سرهنگ مزیدی تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی می‌تواند از بروز بسیاری از اختلافات و تنش‌ها در بین خانواده‌ها پیشگیری کند؛ چراکه بسیاری از آسیب‌ها به دلیل نداشتن این مهارت‌ها رخ می‌دهد .
 
وی ادامه داد: در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها و مرکز مشاوره آرامش پلیس یزد، خدمات مشاوره‌ای و مددکاری با موضوعات مختلف از جمله مشاوره خانواده، روانشناختی، انتظامی و ازدواج ارائه می‌شود .
 
این مقام مسئول در پایان از تلاش‌های مشاوران پلیس استان یزد در راستای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و کاهش اختلافات خانوادگی به منظور تحکیم بنیان خانواده قدردانی کرد . 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..