با هدف تقویت ساختار حمل و نقل عمومی؛

اجرای طرح اتوبوس های پرسرعت در یزد به تصویب رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از مطالعات انجام شده و تصویب طرح اتوبوس های پرسرعت(BRT) شهر یزد با هدف تقویت ساختار حمل و نقل عمومی در قالب اجرای طرح سوم در مسیر ترمینال مسافربری به فضای سبز خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزجلسه شورای ترافیک استان در راستای بررسی جنبه های مختلف اجرای طرح اتوبوس های تندرو (  BRT) در شهر یزد و زمینه های کاهش تصادفات و افزایش امنیت سفر در سفرهای تابستانه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک  استانداری و اعضای این شورا در استانداری یزد برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این جلسه با اشاره به پیش بینی رشد جمعیتی شهر یزد در سال های آینده و وجود مزیت های مهم در گردشگری بیان کرد: توجه به حمل و نقل درون شهری علاوه بر ارائه خدمات مناسب به شهروندان باید در حوزه مبادی و مسیرهای گردشگرپذیر نیز اولویت بندی و برنامه ریزی شود.
«محسن صادقیان» افزود: سال های زیادی است که در کشورها و شهرهای مختلف از روش های متفاوتی برای افزایش کیفیت و سرعت خدمات حمل و نقل درون شهری استفاده می شود و بر این اساس باید برنامه ریزی مورد نظر در طرح های کوتاه و بلند مدت در شهر یزد مورد توجه قرار گیرد.
صادقیان ادامه داد: در موقعیت فعلی شهر یزد کاهش ترافیک، ساماندهی شرایط تردد و ایجاد رضایت مندی مردمی قابل توجه است و برای عبور از این مشکلات نیازمند تدبیر، اجرا و عمل به ایده های خوب، برنامه ها و مطالعات تخصصی می باشیم.
وی یادآور شد: زمان و هزینه ای برای آزمون و خطا وجود ندارد و در طرح های پیش رو با تکیه بر دیدگاه های کارشناسی و مطالعات صورت پذیرفته باید محورهایی را انتخاب کنیم که در عمل و اجرا موفقیت آمیز باشند که بر این مبنا نگاه جامع نگر به تقویت خدمات حمل و نقل عمومی این امر را ممکن می سازد.
معاون استاندار یزد ضمن تقدیر از توجه شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد به موضوع توسعه و تقویت زیرساخت های حمل و نقل عمومی در شهر، گفت: برای اجرای موفق طرح اتوبوس های پرسرعت (BRT) در شهر یزد زمینه های فرهنگی و اجتماعی این موضوع نیز مورد توجه قرار گرفته و اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.
صادقیان با توجه به مطالعات صورت گرفته توسط شهرداری یزد برای اجرای طرح اتوبوس های تندرو از تصویب اجرای خط سوم و مسیر ارتباطی ترمینال مسافربری به فضای سبز خبر داد و بیان کرد: این گزینه با بررسی همه جانبه توسط مشاور طرح نسبت به سایر گزینه ها در اولویت اجرایی قرار گرفته و پس از انجام فرآیندهای لازم و جذب اعتبارات جریان عملیاتی آن آغاز خواهد شد.
وی افزود: برای تصمیم گیری مناسب در موضوع حمل و نقل نیازمند اطلاعات دقیق و به روز هستیم و امید است با هم افزایی صورت پذیرفته بین دستگاه های متولی این امر، سامانه جامع تصادفات درون شهری یزد نیز در مسیر اجرا قرار گیرد و زمینه ای برای حرکت به سمت شهر هوشمند باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: نقش صدا و سیما و رسانه ها در ارتقای فرهنگ ترافیک اثرگذار است و با بیان مناسب ابعاد مختلف یک موضوع در جامعه می توان بهبود و پیشبرد اهداف ارزشمندی را همراه با مشارکت و همراهی مردم شاهد بود.
گفتنی است اجرای طرح اتوبوس های پرسرعت (BRT) در شهر یزد توسط شهرداری و مشاوران تخصصی مورد مطالعه قرار گرفته و سه مسیر مختلف با مزایا و اثرات متنوع شناسایی شده که با توجه به هم اندیشی های کارشناسی؛ مسیر ترمینال مسافربری به فضای سبز (طرح سوم) برای قرار گرفتن در فرآیند اجرایی مورد تصویب اعضای شورای ترافیک استان یزد قرار گرفت. 
 
 
 
منبع:استانداری یزد
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..