معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری:

یزد در دو حوزه گردشگری و میراث فرهنگی پیشتاز باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به ثبت یزد به عنوان شهر جهانی گفت: ‌لازم است استان یزد در بحث میراث فرهنگی مرکز تبادلات داخلی و خارجی قرار گیرد و در هر دو شاخص گردشگری و استانداردهای علمی میراث فرهنگی در کشور پیشتاز باشد.

به گزارش یزدی نیوزبا حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها‌ی استانداری و جمعی از مسئولان استان نشست هماهنگی برگزاری جشنواره هفته یزد؛ شهر میراث جهانی در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز یزد برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این نشست با اشاره به اهمیت ثبت جهانی یزد، بیان کرد: انتظار می‌رفت بعد از این رویداد بزرگ و مهم، استان یزد در بحث میراث فرهنگی مرکز تبادلات داخلی و خارجی قرار گیرد و در هر دو شاخص گردشگری و استانداردهای علمی میراث فرهنگی پیشتاز کشور باشد.
«محسن صادقیان» با بیان اینکه نباید تنها به نام "یزد جهانی" اکتفا نمود؛ بر اهمیت شناساندن و معرفی دوره های تاریخی، ‌بزرگان، مفاخر، مشاهیر و ‌همچنین آداب و رسوم مردم استان یزد به جهان تأکید و خاطرنشان کرد: در هفته یزد با بهره‌گیری از برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی به ‌معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان یزد پرداخته و از همه دست اندرکاران ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد نیز قدردانی خواهد شد.
صادقیان همچنین با اشاره به اینکه وحدت، انسجام و همدلی مسئولان استان یزد در گذشته و حال حاضر در هر حزب و جناحی موجبات توسعه استان را فراهم نموده است؛ افزود: برنامه‌های هفته یزد جهانی باید با مشارکت مردم، هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای برگزار گردد که همراه با توسعه صنعت گردشگری، شب‌های خوبی برای مردم یزد رقم بخورد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ی ادامه داد: با توجه به ثبت جهانی شهر یزد در تیرماه سال ١٣٩٦و همچنین به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشنواره‌ای در هفته یزد برگزار خواهد شد و در ٢٣ الی ٢٩ تیرماه سال جاری ویژه‌ برنامه‌ای با عنوان شب‌های فیروزه‌ای از شبکه تابان یزد و شبکه سراسری ٥ سیما بروی آنتن خواهد رفت.
صادقیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در این ویژه برنامه دستاوردهای ٤ دهه انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف و همچنین ثبت جهانی یزد به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و اجتماعی منعکس خواهد شد.
«محمود شاکری شمسی» مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه میزان اثربخشی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به مخاطبین آن وابسته است، گفت: باید به گونه‌ای رفتار نمود که مردم به صحنه بیایند و با انتخاب محتوای مناسب برنامه‌ها میزان رضایتمندی مردم افزایش یابد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..