مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه خبر داد؛

کاهش ۲۰ درصدی برداشت هلو و شلیل در ابرکوه

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از برداشت 350 تن محصول هلو و شلیل از 55 هکتار باغ های این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان تولید نسبت به سال زراعی 96- 95، 20درصد کاهش دارد

به گزارش یزدی نیوز«مهدی غیب‌الهی» کاهش تولید تداوم ۲دهه پدیده خشکسالی و افت سطح آب‌های زیرزمینی را مهمترین علت تغییر الگوی کشت و توسعه کاشت محصول کم آبخواه دانست و اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه متوسط عملکرد این دو محصول هفت تن و در بعضی از باغ ها تا ۱۰تن در واحد سطح بود.

 
وی افزود: ارقام مرغوب هلو را زعفرانی ، انجیری و بومی پاییزی به عنوان بخشی از میوه های سر درختی ابرکوه است.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه در ادامه ایجاد صنایع فرآوری را کلید توسعه بخش کشاورزی شهرستان دانست و گفت: ایجاد چنین واحدهایی علاوه بر اشتغالزایی و رونق اقتصادی از ضایعات میوه جلوگیری می کند.
 
غیب الهی تصریح کرد: سالانه در شرایط عادی از هشت هزار هکتار باغ‌های ابرکوه ۴۵ هزار تن انواع محصول سردرختی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
 
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی‌های ابرکوه به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: این شهرستان از لحاظ تولید محصول زراعی و باغی مقام نخست و در تولید محصول دامی در رتبه دوم قرار دارد.
 
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع آبی و با هدف بهره وری بیشتر و افزایش درآمد کشاورزان تاکنون در سه هزار هکتار اراضی طرح آبیاری نوین بارانی و قطره‌ای اجرا شده است.
 
غیب الهی در پایان گفت: در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ خانوار ابرکوهی با کشت انواع محصول زراعی و باغی در ۱۵هزار هکتار اراضی بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین می کنند. 
 

بخش نظردهی بسته شده است..