حجت الاسلام گرجی؛

جذب قشر خاکستری رویکرد اصلی دبیرخانه کانون‌های مساجد است

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، با اشاره به ضرورت ایجاد هم‌افزایی برای تأثیرگذاری بیشتر برنامه‌های فرهنگی در سطح استان، گفت: تیم محتواسازی ویژه کانون‌های فرهنگی مساجد یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار دبیرخانه کانون مساجد استان یزد است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام و المسلمین«مصطفی گرجی» در نشست خبری که به منظور آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت در استان برگزار شده است، با بیان این‌که ۸۱۰ کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، فعالیت در حوزه کودک، نوجوان و خانواده با رویکرد جذب قشر خاکستری به عنوان مأموریت اصلی دبیرخانه فرهنگی هنری مساجد یزد تعیین شده است.

 
وی رفع دغدغه فرهنگی و دینی را مهمترین رسالت کانون فرهنگی مساجد در سطح کشور دانست و افزود: کانون‌های فرهنگی هنری در تمام طول سال فعالیت فرهنگ ساز دارند.
 
مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، گفت: شناسایی فرصت‌ها، تهدیدات فرهنگی و اجتماعی از دیگر اولویت‌های اجرایی برای دبیرخانه کانون مساجد در استان است.
 
حجت الاسلام گرجی مردم بودن را مهمترین ویژگی و موازی کاری را تهدیدی جدی برای فعالیت های فرهنگی دبیرخانه کانون مساجد در کشور دانست و بیان کرد: تقسیم وظایف و پرهیز از جزیره‌ا‌ی عمل کردن ضروری ترین نیاز توسعه فرهنگی امروز است.
 
این مقام مسئول ورود به بحث محتوایی را از دیگر اولویت‌های اجرایی کانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد دانست و ادامه داد: بروز بودن از جمله ضرورت های اجرایی در راستای تولید محتوای فرهنگی مناسب است.
 
وی مخاطب محور بودن را از دیگر نیازهای جدی تدوین برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: مخاطبان امروز سر سفره فضای مجازی نشته‌اند و باید با این رویکرد نسبت به ساماندهی و تولید محتوا برای آنها برنامه‌ریزی شود.
 
مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های در دستور کار این نهاد فرهنگی، بیان کرد: تشکیل تیم محتواسازی ویژه کانون‌های فرهنگی مساجد یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار است.
 
حجت الاسلام گرجی برگزاری جشنواره روح خدا، اجرای طرح کاروان دانایی با هدف نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی، برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و هنری ویژه بانوان، برگزاری کارگاه‌های نویسندگی و انعقاد تفاهم نامه همکاری با ارگان‌های مختلف از دیگر برنامه‌های انجام شده و در دستور کار دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد یزد است.
 
وی با اشاره به آسیب‌های موجود موازی کاری برنامه‌های فرهنگی استان، اظهار کرد: متأسفانه در بسیاری از مواقع هم افزایی با موازی کاری جابجا می شود.
 
این مقام مسئول در پایان با بیان این‌که مفاهیم دینی باید در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری به مخاطبان عرضه شوند، گفت: هم‌افزایی در انجام برنامه‌های فرهنگی نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها و تأثیرگذاری بیشتر ایفا می‌کند. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..