دادستان یزد هشدار داد:

رواج کلاهبرداری به شیوه قدیمی با سوء استفاده از عواطف پاک مردمی

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: ترفند کلاهبرداری تلفنی با اعلام برنده شدن هدیه در چند روز اخیر در یزد چندین قربانی گرفت.

به گزارش یزدی نیوز«علی اکبر شمس» با اعلام این مطلب افزود: در این شیوه فردی با تماس با برخی افراد با چرب زبانی و اعلام این موضوع که برنده هدیه شده‌اند، قربانی خود را برای دریافت هدیه نقدی به دستگاه خودپرداز می‌کشاند و در محل عابر بانک با شیوه‌های مختلف مبالغی را از کارت قربانی خود به سرقت می‌برد. 

 
وی افزود: این شیوه کلاه‌برداری در یزد در روزهای اخیر با سوء استفاده از احساسات پاک و ارادت قلبی مردم به خاندان عصمت و طهارت دوباره رواج یافته است و عموماً بزهکار با این عنوان که شما برنده سفر به عتبات و و عالیات شده‌اید و برای باور پذیری بیشتر این مسئله از عنوان یک برنامه رادیویی نیز استفاده می‌کنند و از قربانی خود سرقت می‌کنند. 
 
این مقام قضایی از تحت تعقیب بودن این افراد توسط نهادهای قضایی و امنیتی خبر داد و گفت: اما باید بازهم به خانواده‌ها هشدار داد که هیچگاه برای واریز وجه به حساب شما و دریافت هدیه نیاز به حضور فرد دریافت کننده وجه، نزد خودپرداز نیست و الزام افراد برای دریافت وجه هدیه به حضور نزد دستگاه خودپرداز شگرد کلاهبرداران است. 
 
وی تصریح کرد: به طور معمول سفر به عتبات و عالیات نیز ساز و کار خاص خود را دارد و  پرداخت هرگونه وجه بدون وجود فیش‌های رسمی و در مبادی غیر مرتبط، مشکوک به مقاصد کلاهبرداری است. 
 
دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: شیوه کلاهبرداری با عنوان برنده شده هدیه و کشاندن افراد نزد دستگاه‌های خودپرداز، شیوه قدیمی است که این بار برای باورپذیر کردن این شیوه و کلاهبرداری از افراد، برنده شدن سفر به عتبات و عالیات در یک برنامه رادیویی چاشنی این شیوه شده است. 
 
شمس ضرورت اطلاع‌رسانی این ترفند کلاهبرداری و هشدار به آحاد جامعه را از سوی رسانه خواستار شد و بیان کرد: این که پس از سال‌ها هنوز این شیوه کلاهبرداری قربانی می‌گیرد، نشان از عدم اطلاع‌رسانی دقیق این مسئله به مردم دارد.   
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..