مدیرکل مرکز اسناد یزد:

کتاب رسانه‌ای مکتوب و عاملی برای ماندگاری بشریت است

مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با اشاره به برگزاری دومین رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد، گفت: برگزاری رویداد فرهنگی کتاب سال، زمینه شگفتی را برای خوانده شدن بسیاری از کتب ارزشی و شناخته نشده فراهم می‌آورد .

به گزارش یزدی نیوز«داوود پاک‌طینت» با اشاره به نقش کتاب در راستای حفظ داشته‌های بشری، اظهار کرد: کتاب رسانه‌ای مکتوب است و هیچ داشته‌ای از بشریت تا مکتوب نشود ماندگار نخواهد بود .

 
وی با اشاره به برگزاری دومین رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد، افزود: برگزاری چنین رویدادهایی سبب ایجاد انگیزه در فعالان عرصه فرهنگ و نشر کتب می شود ضمن آنکه زمینه شگفتی را برای خوانده شدن بسیاری از کتب ارزشی و شناخته نشده فراهم می آورد .
 
مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد،‌گفت: در نگاهی دیگر ثبت چنین رویدادی در تاریخ یزد سبب می‌شود تا آیندگان نیز به تولید محتوا پرداخته و با استعانت از سرگذشت نیاکان خود در حفظ و انتشار فرهنگ غنی یزد بکوشند .
 
پاک طینت با اظهار تاسف از عدم ثبت و ضبط تجارب فرهنگی و تاریخ استان و کشور، تصریح کرد: به طور میانگین ملت ایران مردمی شفاهی هستند و بعضا با بی توجهی به اهمیت کتاب و عدم کتابت تجارب کسب شده در طول تاریخ، متحمل سختی های بسیاری شده اند و با درگذشت بزرگان نیز این تجارب ناب به خاک آرمیدند .
 
وی در پایان با تاکید بر ایجاد رونق در فرهنگ کتابخوانی، گفت: با شفاهی بودن منابع ما بی شک آیندگان این سرزمین با مشکلات و بحران های عدیده ای روبرو خواهند شد که کلید حل آن در تاریخ نهفته و ما باید زمینه ایجاد منابع معتبری را فراهم آوریم 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..